måndag 27 mars 2017

VÅRDUKNING OCH RULLADER AV LÖVBIFF




Gröna toner är fint tycker jag! Jag har allt mer börjat att tycka om grönt i inredningen, vilket ni också kunde se i inlägget nedan från gästrummet :) Funderar lite på om även hallen ska få gå i gröna toner..., eller grått..., eller grönt... hmmm, får fnula vidare på det :)



Lättlagad middag


Jag vet inte hur det är med er men jag gillar inte att stå för länge vid spisen, vill att det ska gå fort att laga mat. Dock vill jag att maten ska vara god och jag vill även ha en varierad meny under veckodagarna. Jag har några favoriter som ofta återkommer. Kanske har jag redan tipsat om den lättlagade favvorätten nedan, då får ni receptet igen i sådana fall :) Perfekt till fredagsmiddagen!


Bre på färskost med vitlökssmak på lövbiffar och toppa med basilikablad.

Lägg på salamiskivor. 



Lägg sedan på bitar av mozzarellaost.

Rulla ihop, salta och peppra. 


Bryn rulladerna i en stekpanna så att de får en fin färg. Jag stekte sedan färdigt rulladerna i ugnen. Till detta är det gott med potatisgratäng eller hasselbackspotatis med gorgonzolasås, mums! Jag glömde tyvärr att fota maträtten när den var klar, sorry :)

Foton: Aka privat.

Bara att sätta sig och njuta god mat :)

Tjingeling aka

18 kommentarer:

  1. Så härligt att duka med de ljusa färgerna när vårsolen hälsar på. De där rulladerna måste testas vid tillfälle :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Så vårvacker dukning! Och den maträtten låter riktigt god så den ska provas! Gillar inte heller att stå i köket lång tid, är nog ingen riktig husmor.
    Ha en fin vecka, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Fin dukning, så snyggt med en tulpan i flera vaser. Rullader är gott, något jag kan sakna nu när jag inte äter kött. Den varianten har vi aldrig testat Tack för tipset. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Ahh, ser jättegott ut! Ska absolut prövas! Ett glas Barone Montalto skulle sitta som en smäck till:)

    Ha det gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. hahaha! I have the same problem, I usually forget the last photo.
    It's a wonderful dish, I would include a salad, summer is coming soon, hahaha!

    Marina from the South of Spain
    http://marinainblue.blogspot.com.es/

    SvaraRadera
  6. Åh så fin vårdukning...jag gillar också grönt ;). Och lövbiff var det läänge sedan vi åt, jag har nästan slutat att äta köttbitar, men lövbiffsrullader måste jag pröva framöver ;)).
    Annars gillar jag mest fisk och skaldjur, men jag äter kött emellanåt ;) Hoppas du får en fin vårvecka !!
    Vårkram bia

    SvaraRadera
  7. Fin dukning! Grönt gör sig bra.
    Hm det lät gott. Det kanske vi ska prova!! Tack för det.

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Oj, vad hungrig du gör mej!
    Fin vårlik dukning också. Kan glasen kanske vara Ittala? Eller har jag fel?
    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  9. Vackert vårig dukning och det gröna kändes som en perfekt touch. Själv hade jag väldigt orange dukning i helgen. Lättlagat och gott, kan ju bara bli bra!

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  10. Gott och lättlagat, ja det är väl det bästa :)
    Tack rara du för din gulliga kommentar om mitt "modellande". Det värmde gott :)
    Kram och ha en fin helg, som snart är här ;)
    /Maria

    SvaraRadera
  11. Grönt är min favoritfärg ��
    Den där maten måste provas �� låter väldigt gott. / Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du blev inspirerad av maten Helene, hoppas att det ska smaka :)

      Kramizar aka <3

      Radera
  12. Jättefin dukning och så fräscht med ljusgrönt nu på våren!
    Vilket gott recept du visar, tack för tips!
    Trevlig helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  13. Fin dukning och rätten ser supergod ut, gör ingenting att du glömde fota... misstänker att det blev jättegott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  14. Åh så gott! Det var alltför länge sen jag gjorde rullader! Tack för inspo!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. Wow,så vackert & gottit ...
    /Kram

    SvaraRadera
  16. Vilken vårlig och underbar dukning och de där rulladerna kommer bli en middag till killarna någon kväll, tack för tipset. Kramisar Tina

    SvaraRadera