fredag 6 januari 2017

GAMMALSVENSK TAPET I VÅRT GAMLA HUS



Jamen visst blir det bra!! 


Renovering

Jag vet att ni efterlyser före- och efterbilder på vår renovering (och det kommer) men jag bara mååååste visa er några foton på ett av dotterns rum som vi håller på att renovera just nu, en typ av hall. Tokälskar känslan i rummet och det blev verkligen preciiiis som jag hade tänkt mig.



Foton: Aka privat.

Rummet har verkligen fått sig en makeover med nytt tak och taklist, tapeter (från Duro), eldragningar infrästa i väggarna, nya elkontakter och strömbrytare (svarta så klart) och nymålade gamla dörrar. Under plastmattan på golvet hittade vi ett gammalt trägolv som dock var lite skadat på ett ställe, vi ska renovera det. Och ja, sedan är det ju piffet kvar - det roligaste :) I rummet kommer ett gammalt sminkbord med tillhörande spegel och stol att placeras. Sedan behövs någon typ av förvaring också, får fnula vidare på det... 

Men nu blir det soffhäng med familjen! Vi firar en 18-åring här hemma och hon har önskat filmkväll med smörgåstårta ikväll :)

Tjingeling Aka

8 kommentarer:

  1. Det var verkligen en vacker tapet!
    Ha nu en skön kväll...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Gammaldags och fin tapet...kan tänka mej att den passar perfekt i ert hus ;)...ska bli roligt att se helheten sen ?
    Ha en fin helg !!
    Varm kram bia

    SvaraRadera
  3. Så snyggt, helt i min smak!

    God fortsättning på nya året!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Så snyggt det blir, härligt med nytt.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Underbar tapet, helt i min smak! Vi har mest ljusa väggar men den där tapeten skulle verkligen passa i vårt gamla hus. Jättefin!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  6. Kommer bli jätte bra!
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Vad fint! Ni är verkligen noga när ni renoverar och resultat blir verkligen bra.
    Ha det bra!

    SvaraRadera