söndag 4 december 2016

GAMMALT SPEGELSKÅP OCH HALLPLANER


Ljusen på det gamla spegelskåpet lyser upp adventsmörkret. 


Tankar om hallen


Här kommer en andra advent-hälsning från en krasslig bloggerska som legat nedbäddad i förkylning hela helgen. Men även om sängläget är trist för det ändå något gott med sig, det smids planer för kommande renoveringar :)

Det kryper i kroppen att ta itu med vår hall som behöver nya tapeter, ett slipat golv, ett riktigt brädtak, nya foder och lister samt en gammal pardörr med snickarglädje till kapprummet, (hur mycket finns det egentligen att göra i ett gammalt hus??). 

En tapet som blivit en riktigt favvo är den här...

Fotokälla: Boråstapeter.

... visst är den fin?! Jag har sneglat på den länge utan att tröttna, ett bra betyg :) Dessutom krockar tapeten varken färgmässigt eller mönstermässigt med tapeterna jag har har i angränsande rum. Men passar den till det gamla spegelskåpet...?? Måla skåpet? 

Foton: Aka privat.

Men först måste dotterns ena rum bli klart, ja ja... ett projekt i taget var det ja... :)


Trevlig andra advent!


11 kommentarer:

  1. Vilken otroligt vacker möbel :-) Den livar upp vilket utrymme som helst, men jag är verkligen inte rätt person att svara på måla eller inte. Har själv väldigt svårt att måla gamla vackra möbler.
    Oavsett vilket du gör, blir det säkert jättefint. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Oj, vilket vackert spegelskåp och perfekt som hallmöbel! Tapeten passar definitivt tycker jag och skåpet behöver inte målas (jag skulle inte måla det vitt, möjligen svart).
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Njaa jag tycker nog inte du ska spilla på färg på Spegelbyrån.Tror nog att det funkar med tapeten i den smygen.
    Allt blir nog bra
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Jättevacker möbel !!
    Jättevacker tapet också !!...skulle nog inte våga måla...
    Ha en fin ny vecka vännen !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  5. Så snygg spegelbyrå... synd att måla men jag förstår precis ditt dilemma! Eftersom jag har varit snabb att måla och ångrat mig efter några år så avråder jag... Det finns ju andra tapeter, kompromissa!

    Krya på dig och ha en bra vecka.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Hoppas du kryar på dig snart!
    Vi har klarat oss än så länge men idag börja N snora... hoppas lilleman får klara sig en stund till!

    Du kan ju vänta med att måla skåpet och se om det passar eller inte.

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Haha, hur mycket jobb som helst blir svaret på hur mycket jobb man kan lägga ner på ett gammat hus!
    Inte måla skåpet, det blir en fin brytning med den grå tapeten som du tänkt dig. Skåpet är så fint som det är!
    Ha det gott och krya på dig!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  8. Ett jättefint skåp, det är speciellt och väldigt vackert. Jag tycker inte att du skall måla det, har ett nästan likadant men det får behålla sin identitet.
    Krya på dig!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  9. Jättefin tapet!
    Krya på dig nu!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. ME ENCANTA ESE MUEBLE...
    SALUDITOS

    SvaraRadera