måndag 12 december 2016

FÅTÖLJER I MÄSSING OCH SVART SAMMET



Vad tycks om min fiiina fåtölj? Och jag har ju faktiskt turen att ha två alldeles likadana :)



Moderiktiga retrofåtöljer


Jamen ibland har man ju bara såååå mycket tur!! Jag kom över ett par coola fåtöljer för priset á 10 kr styck! Vaaaa, vilket kap! Och dessutom ett par riktiga kvalitetsstolar av märket Johansons Design AB i Markaryd. Ägaren tyckte att jag var en riktig stolla som ville ha fåtöljerna och förstod absolut i.n.g.e.n.t.i.n.g - och jag kan ju förstå att han undrade, stolarna var ju iiiinte direkt supersnygga innan renoveringen.

Underredet var lortigt och liknade rost...


Not so nice...

Men efter lite polering och möbeltvätt blev de så här snygga...





Foton: Aka privat.


Jamen hallå huuur snygga!! I´m in stol-heaven, haha :) Och stolarna gjorde sig riktigt bra tillsammans med howardgruppen också tycker jag :)


Tjingeling aka

15 kommentarer:

  1. Så snygga de blev! Vilket fynd för en tia, det ska du verkligen vara nöjd med!
    Ha en fin vecka nu!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Super duper snygga !!!...och gud så billigt !
    Antar att du fått jobba mycket för att få dom så blanka och fina !!...men det kan det ju absolut vara värt...blev riktigt bra !
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Vad kul att det gick att få dem så där skinande blanka. Jättefräckt och jag håller med, passar bra till Howardgruppen. Får en liten känsla av hotell lobby eller nattclub. Kraam Pia

    SvaraRadera
  4. Perfekt hos dig! Har du forskat i vem som tillverkat dem? Har aldrig sett några liknande tidigare. Grattis... det som är skit för en är guld för en annan! Fantastiskt fynd...

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Kanske inte min smak av stolar men är du glad så är ju det huvudsaken!! Bra pris på dom!!

    Jasså du hade missat den lille. :) 28 oktober kom han.
    En liten prins bland 3 prinsessor...

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Riktigt retro och snygga, passar perfekt i ditt rum! Önskar dig en fin Lucia...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Va`, 10 kr/st!!! De är så supersnygga och du har förmågan att se lite längre och kan fixa till. Ett kap och förstår att du är i stol-heaven.
    Nån dag kommer jag och snor ditt bord, det är precis ett sådant jag letar efter!
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  8. Är man beredd att jobba lite så är det mycket som får ett nytt liv. Så fina de blev Fattar att han tyckte de var fula innan din renovering. Undrar vad han skulle säga nu hihi.
    Till det borde är de ju jättefina och för en 10 gratulerar kan jag bara säga
    Ha en fin fortsatt vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Vilket fynd!Jättesnygga!Ibland ska man ta tur.
    Ha en trevlig decemberkväll!

    SvaraRadera
  10. Supersnygga stolar, tänk vad renovering gör och vilken skatt det kan finnas under det slitna.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Vilken förvandling! Så blanka och fina de blev! Förstår att du är nöjd!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  12. Kikar in för att önska dig ett riktigt Gott Nytt 2017. Hoppas allt är bra med dig och dina.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Tittar in och önskar ett alldeles fantastiskt nytt år!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Hej vännen !
    Önskar dej också ett GOTT NYTT ÅR !!!
    Ha så trevligt vad du än gör !
    Varm kram

    SvaraRadera
  15. Vi är väldigt nöjda med bordet o stolarna. M sa vid lunch idag att hon tyckte det blev bra. :)

    Gott Nytt År!!
    Kram Kia

    SvaraRadera