söndag 27 november 2016

BLANDA KLASSISKT OCH LANTLIGT I INREDNINGEN




Alla tomtar samsas bredvid varandra på det gamla månbordet, charmigt tycker jag :)



Förnya inredningen


Tiden går verkligen i r.a.k.e.t.f.a.r.t just nu - redan första advent! Hos oss har det pyntats  i helgen och jag har dessutom målat ett skåp och flyttat runt lite möbler som funnit nya platser :) 

Efter att ha inspirerats av svägerskan Tina som målat sitt väggskåp fick jag äntligen själv ändan ur och målade mitt eget skåp. Jag har länge haft planer på att måla skåpet men varit rädd att ångra mig eftersom skåpet var kurbitsmålat. Istället har skåpet blivit liggandes i förrådet, himla onödigt. Men nu är det målat :) Jag försökte att få till en nött look på skåpet, så här blev det...  



Tänk vad lite färg kan göra :)

Möblerna som tidigare stod i TV-rummet bytte plats med möblerna som stod i vardagsrummet, vilket också är också något jag tänkt göra länge men inte kommit mig för. Så här blev det...




Jag placerade en gammal kista vid kortsidan av soffan, det blev perfekt som ett soffbord/sideboard. 





Jag bytte plats på den svart-vita tavlan och hängde den ovanför kistan istället.




Foton: Aka privat.

Det blev lite annorlunda jämfört med tidigare, kul med förändring :) 

Önskar alla en fin 1:a advent!


Tjing aka

13 kommentarer:

  1. Att möblera om kan göra stora förändringar utan att skaffa nytt! Du kn konten att blanda olika stilar som den gamla kistan vid soffan, hur bra som helst. Det sägs ju att man inte ska måla gamla möbler men istället för att gömma är det bättre att måla och använda. Ditt väggskåp blev så fint och passar in hos dig!
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Så fint du har det och det ser så varmt och mysigt ut. Ser att du har ett sånt där mysigt fotoalbum som ligger på kistan. antar att de har ovala och kantiga ramar till fotona inuti. Jag har gjort ett var till mina flickor med kort över släkt och vänner.
    Ha nu en fin och bra vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så fint du har fixat till det...och jag gillar lilla skåpet skarpt !!...roligt med lite förändring också !!
    Ha en fin start på nya veckan !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Det där blev ju hur bra som helst. Ja man skulle få tummen ur lite oftare men när det händer, ja det är då det blir så där bra. Ditt hem strålar av trevlighet och mys. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Härligt när man har rum att flytta runt möblerna i! Stilfullt och varmt.
    Skåpet blev så snyggt! Har du målat med kalkfärg?

    Önskar dig en ny fin vecka.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken energi du har! Det är jobbigt att möblera om men kul när det är klart. Det blev så fint!
    Skåpet blev fint, jag förstår att du hade lite vånda över att måla över kurbitsarna. Det brottas jag också med och än har jag inte gjort det...
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  7. Japp tiden rinner på!
    Vi fick upp lite adventsstjärnor i fönsterna i söndags.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Vackert, ombonat, härligt!
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  9. åh så fint och mysigt ni har det hemma hos er. Blir alltid så inspirerad av dina bilder. Kram Sofia

    SvaraRadera
  10. Åh, så snyggt skåpet blev. Riktigt gammalt och slitet. Visst är det bättre att måla om än att ha det liggande oanvänt.
    Fint med tomtarna i grupp, och så syns de mycket bättre!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  11. Fint skåp!
    Roligt att möblera om lite och fint blev det!
    Ha en fin dag önskar Lena från Wales

    SvaraRadera
  12. Det blev ju jättefint! Kul att måla om tycker jag!
    Du har så mysigt hemma hos dig!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Det blev perfekt, kul att flytta omkring lite med möblerna... det blir som nytt. Snyggt skåp, gillar det verkligen.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera