lördag 29 oktober 2016

HÖSTIGA KRANSAR PÅ PARDÖRREN



Med enkla medel blev det genast höst på förstukvisten :)


PIMPAD ENTRÉ


Jamen vilket härligt väder vi haft idag! Bloggerskan har hållit till i trädgården där det pimpats med ris och mossa.


Foton: Aka privat.

Efter en liten runda på den egna tomten för att plocka mossa och kvistar blev pardörren pimpad för höst :)

Återstår att fixa årets pumpa som ska lysa upp höstmörkret på förstukvisten men det uppdraget har sedvanligt yngsta dottern ansvar över :)


Tjingelinga Aka



13 kommentarer:

  1. Solen gör verkligen skillnad på dagen. Så härligt och vi ska få en dag till det hurrar vi över. Fina kransar, det är ju käckt när materialet finns så nära.
    Ha nu en fin söndag med
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Vilka fina.. Jag är dålig på att göra kransar. Men pynta med mossa, ljung och kottar kan jag minsann. ha en härlig dag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Underbart vackra pardörrar och med de fina kransarna blir det ju som pricken över i :-)
    Ha en fin höstdag. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Vad fint!
    Jag har beställt material till ett julhjärta som ska få pryda dörren. Om jag får till det vill säga!

    Ha en skön söndag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Så fint du gjort på farstukvisten ;)...har också lite ljung och några små pumpor på bron. Nu är vi hemma från torpet och vi har haft det mysigt där i helgen ;). Har plockat granris och mossa till advent/jul...och så har vi sett ut en liten gran som ska stå på bron...eller kanske vi har den inomhus, om den får plats, hehe...
    Ha en fin kväll och ny vecka ;)
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Härligt med höstfint på trappen! Jag har också skogen på tomten och plockar gärna mossa och annat att pynta med. Nu börjar jag längta efter advent, vilken mysig tid vi har framför oss nu. Härligt!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  7. Hela helgen har det varit ett underbart väder, det kom som en glad överraskning.
    Fina kransar har du gjort, så vackert på dörrarna! Jag gjorde det lätt för mig, trädde upp riktigt röda äpplen på ringar och hängde på våra pardörrar. Får se hur länge de håller sig fina.
    Ha en fin ny vecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  8. Det blir hösthemtrevligt med kransar på dörrarna och visst är de roliga att göra! Så enkelt för dig som bara kan går några steg utanför dörren så har du allt material du behöver! Och tänk, jag såg dem irl när jag gick förbi i söndags, har bott hos dottern några dagar och passat hund och katter.

    Må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  9. Så snygga kransar! Roligt att göra höstfint!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Wow så fint. Fint att pynta även på hösten. Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Wow så fint. Fint att pynta även på hösten. Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Så fint du har gjort, kransarna är så fina.
    Ha en bra dag!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  13. Waooo så vackert ❤️ ....
    /Kram

    SvaraRadera