söndag 4 september 2016

RÖNNBÄR I VAS & FUNDERINGAR






Sååå fint att ta in det naturen bjuder på! 




Höstdekoration och tankar om bloggen



Hallå och tack till er alla som fortfarande tittar in här hos mig! Jag är ju inte så aktiv med inlägg här inne längre som ni kanske märkt men allt har sin tid och tiden har iiiinte riktigt funnits för bloggen på sistone. Jag har liksom många andra skaffat instagram och där har jag uppdaterat lite oftare, så om ni vill är ni välkomna att kika in :) (länk i högermarginalen).



Ett tag funderade jag på att lägga ner bloggen men kom sedan på vad som fick mig att börja - att föra dagbok över vår renovering av vår gamla bygdegård, så - näää, bloggen blir allt kvar :) Om inte annat bara för mig och maken att titta på vad vi hunnit på huset och tomten och känna oss stolta och nöjda med allt vi åstadkommit :)



Och vad har då hänt under sommaren här hos mig? Den mesta tiden har gått till uppsatsskrivande (som jag nu nääästan är klar med, pjuhh) men vi har hunnit med lite annat också. Det har hänt saker i köksträdgården och vi har nyligen börjat att renovera ett av dotterns rum. Det blir en totalrenovering med nytt tak, tapeter och slipat golv, kommer att bli kanon!




Foton: Aka privat.

Så om ni vill är ni välkomna att hänga er kvar här inne hos mig ett tag till :)


Tjingeling aka

8 kommentarer:

  1. Ni har verkligen hunnit med mycket och det ser underbart ut på bilderna.
    Här har det sonen som har fått hjälp...
    Ha det bra och hoppas att du fortsätter med bloggen.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Så klart jag hänger kvar. Blir alltid glad när du gör inlägg, härliga bilder och fin inspiration. Rönnbär är jättefint. Kraaam pia

    SvaraRadera
  3. Bloggandet kan gå lite i perioder och det är helt okej. Det ska inte bli kravfyllt utan man ska blogga om man känner för det.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Det är nog så för alla att tiden inte alltid räcker till det man vill( inte bara bloggen) Men så får det vara för det är alltid lika kul när ett nytt inlägg dyker upp. Jag stannar då verkligen kvar hos dig, det är så roligt att se lite av Dalarna och din härliga Bygdegård till hus. Känn dig inte pressad att göra inlägg. Har no funderat på insta jag med så vi får se hur det blir.
    Rönnbär är ljuvligt i sensommartid och höstens mys.
    Ha det gott
    och Lycka till med din uppsats jag håller tummarna att det går hem
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Jag är glad om du fortsätter blogga, gillar din stil och ditt sätt att inreda! För mig är bloggen också mest en dagbok och uppdateringar är det långt emellan. Det blir som det blir, jag ska leta upp dig på instagram.
    Ha det fint och lycka till med uppsatsen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  6. Fortsätt blogga, du har så många roliga idéer och så vacker blandning av nytt och gammalt, alltid inspirerande att kika in hos dig. Insta är inte alls lika, ger inte känslan... anser jag.

    Höstkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Ibland är det så att man inte har lust eller inte har tid. Men så länge man skriver bloggen med lust när den finns så är det helt ok om det dröjer lite mellan inläggen. Och nu när ni har en del renoveringar på gång kommer du ha många roliga inlägg att skriva. Vi vill ha både före- och efterbilder :-)
    Kram Helén

    SvaraRadera
  8. HÄrligta bilder!
    Kul att du tänker fortsätta med din blogg!
    Ha det bra!

    SvaraRadera