lördag 11 juni 2016

RABATT MED ROSBÅGAR I TRÄDGÅRDEN




Jamen vad tror ni, visst blev det väl bra med rosbågarna?! :)



Trädgårdspyssel


Vårt projekt "rosbåge-rabatt" påbörjades förra året men eftersom vi var för sent ute tog den ros vi ville ha slut så vi fick lov att vänta till i år för att kunna köpa nya. Totalt 6 stycken rosor inhandlades och sedan var det bara att börja gräva...



Maken pustar ut, jisses vilket grävande, puh!! 








Foton: Aka privat.

Jag blev helnöjd, det blev verkligen precis som jag önskat. Återstår nu att rosorna ska växa på sig lite så att jag kan böja dem kring bågarna :)

Och om det är någon som vill se hur vi gjorde bågarna så kan ni klicka här. 

Tjing Aka

13 kommentarer:

  1. Tummen upp för rosbågarna !!.blir nog bra när dom börjar växa ;). Och jag har nämnt det förut men jag nämner det igen, att ni bor ju så fint till och har ett lantligt och mysigt hus ;)
    Vi har varit på torpet idag och städat och klippt gräs...nu är det snart bara att flytta ut. Men jag vill nog att det ska bli liite varmare först !
    Ha en fin lördagskväll !!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  2. Det ser verkligen fint och "mjukt" ut!
    Jag är nyfiken på vilken sorts ros du har valt Annika?
    Kram från
    Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Cecilia!

      Vad kul att du tycker att det blev fint! :) Jag har planterat rosen Prairie joy, hoppas att det blir fint. Det är en härdig ros.

      Kramar till dig!

      Aka

      Radera
  3. Kommer att bli fint när rosorna klänger runt bågarna. Jag är också intresserad av vilken sort du valt. Jag kan ju också se rabatten live när jag cyklar sjön runt!

    Ha en fin söndag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Kommer bli jättefint <3 Så fint med rosor :) Kram och ha en härlig dag :)

    SvaraRadera
  5. Men sååå sött hus ❤️ ...
    & mannen din är värd att pusta ut hihi

    /Kramelikram

    SvaraRadera
  6. Kommer bli kanon fint när rosorna börjar växa :) Tummen upp !!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Det kommer att bli så fint med dina rosbågar! Vilken sorts rosor har du planterat? Jag tänker ta bort en perennrabatt och plantera rosor istället, har tröttnat på att ha så många perenner.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  8. Ja men du det är har ni gjort bra. Så fint framför huset.Alla rosbågar behöver inte vara höga och kunna gå undre ju. Spännande att se hur rosen ser ut
    Ha en fin början på veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Så fint ni har gjort, det kommer att bli jättefint när rosorna växer till sig. Mina rosor har inte gillat vintern, så de är inte så fina som förra året. Men jag hoppas att de hämtar sig, fast det tar lite tid.
    Ha en bra vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  10. Jättefint med rosenbågarna. Vilken bra idé. Blir nog bra det där när rosorna sätter lite växtfart.

    Fint hus och trädgård.

    Ha det då gott och kram

    SvaraRadera
  11. Ser fint ut! Ska bli kul att se när rosorna växt till sig.
    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Tänk vad avslaget det har blivit på bloggarna nu !...instagram har tagit över ;(. Men jag vill kika in och önska dej en trevlig Midsommar !!
    Kraaam bia

    SvaraRadera