fredag 3 juni 2016

MYSIGT PÅ BRYGGAN






Brygghäng


Jag fick besök av ett helt gäng fina vänner och passade på att göra det lite mysigt på bryggan. 



Ett enkelt bord tillverkades av en gammal emballageskiva av trä med bockar av järn som underrede.  


Bordet dekorerades med blad ifrån en ormunke och istället för blommor placerade jag rabarberblom med blad i höganäskrukan. 


Prydnadsgräs i krukan - passar perfekt in i miljön tycker jag. 




Maken snickrade ihop två enkla sittbänkar av breda plankor och bockar av trä. Sköna sittdynorna att sitta på och de blev dessutom en färgklick med sina blåa toner.


Det runda gamla bordet (ovan i bild) blev perfekt som buffébord. Bordet hade vi haft stående i garaget huuuur länge som helst i väntan på renovering och nu fick vi äntligen anledning att laga det :) Återstår att måla stålunderredet vitt så blir det som nytt igen. 

Duken sydde jag av tyg som fanns sparat i mina gömmor. Jag gillar mönstret - björkar med fåglar på grenarna, passande till en utomhusmiljö.

Foton: Aka privat.

Trots enkla medel blev det riktigt charmigt tycker jag! Möblerna tål ur och skur och ger ett rufft intryck, precis som det ska vara på en brygga :)

Här satt vi länge och njöt vädret, god mat, bubbel och budapesttårta till efterrätt :) Hoppas på måååånga fler sådana här myskvällar denna sommar.

Trevlig helg!

Tjing aka

13 kommentarer:

  1. Å, vad underbart, vilka bilder kram fina du/Diana

    SvaraRadera
  2. Härligt och minnesvärt! Enkelt men med finess och stor mysfaktor! Tänk nu om hela sommaren ville bli såhär underbar!

    Njut vidare!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Só beautiful, I love! Happy weekende, Patricia

    SvaraRadera
  4. Så läckert. Där hade jag verkligen gärna suttit och njutit flera timmar med vänner. Det finns två saker jag saknar på kolonin och det är en brygga och möjligheter att se solnedgångar.
    Men man kan inte få allt. Njuter av att andra har det i stället
    Ha det nu fortsatt fint
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Som vanligt så känns det som att titta i lantliv eller någon annan inredningstidning när man kikar in hos dig. Så charmigt, personligt och fint. Du kan du Aka. Nu fick jag plötsligt lust att renovera mitt runda gamla bord .. Bra! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Finaste sommarbryggan! Så otroligt mysigt och tänk att sitta där och prata eller bara vara tyst, underbart! Rena lyxen!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Du bevisar verkligen att det inte behöver vara dyra trendiga möbler för att det ska bli trevligt! Att göra något vackert och trivsamt av det som finns visar att man bryr sig om gästerna och inte för att imponera. Du och din man är så skickliga!
    Ha en fortsatt trivsam helg, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  8. Sååå fint och mysigt, helt underbart!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Jättemysigt och fint Annika! Du kan verkligen få till det! Enkelt men genomtänkt!
    Kram från Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Cecilia! Vad glad jag blir över det du skriver :) Miss You <3 kram aka

      Radera
  10. Vad mysigt! Behövs inte så mycket alltid för att det ska bli bra.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Åh så mysigt där på bryggan !!...så roligt med en egen liten brygga ;)...förstår att ni trivs med att sitta och mysa där ;)...idag har vi haft varmt, sen kom åskan och regnet sen gick värmen ner till 19 grader. I morgon kommer kylan (visst låter jag pessimistisk, hihi)...men det är dagens sanning.
    Kram på dej !!
    Bia

    SvaraRadera
  12. Ser underbart ut, det gäller att vara påhittig och det är du. Förstår att ni har haft en underbar kväll, perfekt nu när det har varit ett sådant underbart väder.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera