lördag 21 maj 2016

SKAPA SÄLLSKAPSRUM I BIBLIOTEKET




Soffbordet blev verkligen s u p e r p r a k t i s k i bibblan! :)




Plats för böcker & spel



Det vita soffbordet, som stod i vardagsrummet tidigare, var lite för litet för att passa in där så vi flyttade det till bibblan istället, så här blev det...




Bordet sväljer massor och är proppfyllt med sällskapsspel :)



Den gamla verktygslådan (som vi satt hjul på) blev ett perfekt bord vid kortsidan av soffan  :)




Och på andra sidan rummet skapades en läshörna...


Foton: Aka privat.

Nu finns böcker, spel och tidningar samlade på samma plats, perfekt! Och bibblan har verkligen blivit ett sällskapsrum för hela familjen att umgås i regniga dagar :) 


Tjing Aka



12 kommentarer:

  1. Härligt att ha allt samlat på samma ställe...vi spelar aldrig sällskapsspel nu för tiden. Annars tycker jag det är mysigt, helst på regniga sommarkvällar...så fint det blev i bibblan ;))...och apropå mitt växthus, så kan jag säga att jag inte kommer att ha så mycket plant där...jag har köpt en paprika plant och en gurkplant nu...sen blir det nog bara blommor och en sittplats förstås...det är det viktigaste, hihi...i morgon ska vi montera upp det...sen vet jag inte om jag ska ha grus där inne eller plattor (som vi har hemma)...allt tar sin tid...
    Trevlig helg !
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Sällskapsspel är så kul sätt att umgås, hos oss blir det mest barnspel nu men det är kul det också. Bordet passar ju jättebra att samla spelen i och verktygslådan med hjul var en bra idé.
    Ha det fint och hoppas hälsenan blir bra snart!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Jaha du det behövs lite av varje på lager till alla trista regniga dagar och vi lär nog få såna i sommar med. det blev fint hos dig
    Önskar mig allt lite mer plats än jag har
    Ha det gott och njut inne de dagar de regnar
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Så fint ni har gjort, perfekt att ha ordning på alla sällskapsspel.
    Här blir det mest pussel just nu stora pussel, golvpussel.
    Ha det bra!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Vad fint! Härligt och ljust utrymme med fina detaljer!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Väldigt fint och snyggt och extra kul när man kan flytta om och allt kommer till användning! Det blev jättefint och mysigt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Vad bra det blev, kul att ändra om lite :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Så snyggt och mysigt det blev, härligt att ha allt samlat på en plats. Njut av dagen. Kram åse

    SvaraRadera
  9. Snyggt som tusan! Gillar verktygslådan!

    SvaraRadera
  10. Hej !
    Tack för din kommentar...och du, jag blir nog kvar i bloggvärlden, hihi...tycker samma som du om bloggandet ;)...ville bara tipsa dig om att jag precis lagt ut ett nytt inlägg om mitt växthus, som jag är väldigt nöjd med. Om du vill kan du kika in i bloggen en sväng ;))
    Ha en fin helg nu vännen !
    Kram

    SvaraRadera