lördag 7 maj 2016

OMKLÄDDA GAMLA STOLAR TILL KÖKET




En gammal bild från vardagsrummet in mot köket. Runt köksbordet samsas en salig blandning gamla omklädda stolar.


Loppisfynd


Jamen hur härligt är inte vädret?? Jag och döttrarna tog en loppisrunda i finvädret igår och jag kom hem med ett par gamla stolar att komplettera köksbordet med. Vårt köksbord är verkligen låååångt och det får plats många människor kring det - vilket är perfekt då det ibland kommer många gäster till oss:) Dock fattas det några stolar och när jag trillade över ett par för 40 kr styck igår så slog jag till direkt :)

Före




Charmiga men tyget var lite väl slitet på sina ställen. För att dessutom binda ihop stolarna med de andra i köket för att få enhetlig känsla kläddes de om...

Efter



Och nedan ser ni ett par andra stolar som finns i köket...


Stolar med likadan klädsel och i ungefär samma färgnyans som dem jag fyndade igår. Tillsammans samsas de nu i köket bredvid de ljusgråa stolarna, nedan i bild, vilka jag fyndat tidigare. 

Foton: Aka privat. 

Och faktiskt finns det plats för ytterligare ett par stolar kring bordet så jag håller ögonen öppna och hoppas trilla över nya fynd framöver - jag gillar verkligen mixen av många udda stolar :)

Trevlig helg!



10 kommentarer:

  1. Så bra det blev, stort gilla !!
    Fint väder men blåsigt hos oss, nu sitter jag och väntar på kunder, går trögt !...synd att dom inte "vågar" sej in på gården för att kika på vad jag har att sälja...för jag har ganska bra saker tycker jag själv, hihi...ingen skit direkt, hehe...
    Ha en fin dag i solen !!
    Kramsis

    SvaraRadera
  2. Så snyggt det blev på stolen, det förrändrar den totalt. Var lite kul för det tyget som du hade på stolen när du köpte den hade jag på vår gamla soffa i tv-rummet innan jag klädde om den.
    Ha en mysig lördagskväll!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Stolar behövs verkligen när familjen växer och släkten grenar ut sig! Lika stolar som dina har vi två av som vi kompletterar med i köket när vi är många. Stolarna sitter man riktigt bra på och det är viktigt. Utan problem får vi plats 20 pers i köket och jag gillar att vi samlas där, det är trivsam.
    Jag önskar dig lycka till med din uppsats - så du slipper plugga mer sen ...
    Ha det fint och ta tid att njuta av våren!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Vad fina stolarna blev! Gillar dessa gamla stolar.
    Det är så vackert här i Wales nu med alla bluebells i skogen, men vädret är det inte mycket med. Hoppas på bättring idag.
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  5. Jättefint med sånt "tyg" på stolarna! Och vilka fina stolar och jättecharmigt med olika! Tänk vad man kan göra med lite fantasi och lite energi!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Åh så fint
    Ha en fin kväll!
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Riktigt snyggt !
    Fin kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Man kan verkligen fynda på loppisar! Snyggt med gammalt och nytt tillsammans.

    SvaraRadera
  9. Det finns fler som gillar stolar ser jag hihi. Har alldeles för många hos mig, kan bara inte låta bli att köpa när jag ser dom.Snyggt blev det hos dig åxå
    Ha det gott och njut värmen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  10. Blev ju hur fint som helst! Det gäller att ha det där ögat.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera