söndag 15 maj 2016

GLASBORD I MÄSSING TILL VARDAGSRUMMET




Same same but different :)



Förnya vardagsrummet


Oj oj oj vad jag och maken pysslat här hemma under helgen! Vi har möblerat om i både vardagsrummet och i bibblan! I vardagsrummet har två nya soffbord funnit sin plats, ett större bord framför soffan och ett litet mindre som vi placerat på ena kortsidan av soffan. Ni som kikat in på mitt instagram har redan sett lite av det + det maken snickrat till bloggerskan idag, huuurreeey) :)

Här kommer ett bildregn på hur det ser ut i vardagsrummet just nu...











Foton: Aka privat.

Jag gillar både den lantliga och den klassiska stilen + retro och mitt hem är en salig blandning av allt detta skulle jag vilja påstå - en blandning som kanske inte går hem i alla gårdar men jag tycker att ett hem ska spegla individen som bor där och bilderna ovan visar vad jag gillar (även om jag gärna skulle byta ut den vita soffan mot en hot hot hot i plysch). :)

Och bibblan blev riiiiktigt cozy efter sin förvandling, återkommer med bilder på det :)

Tjingeling Aka

11 kommentarer:

  1. Tänk att dessa bord som jag inte alls tycker om är så klockrena hos dig! Du har fingertoppskänsla! Snyggt!!

    Må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Alltid lika snyggt hemma hos dig, kul att se förändringen.
    Hihi, hoppas du får möjlighet att köpa en plyschsoffa:) Min sambo har sett en i något sammets/plyschmaterial i blå/turkos från Slettvoll som han vill ha:) Jag med, men den är så dyyyyr. Men drömma går ju:)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. jo minsann alla har sin smak och det är bra för hur skulle det se ut om alla hade det lika, fy så trist.Jag gillar dina infall och att du gör som du (ni) vill. det r det som får en att trivas.Jag skulle inte alls ha det som du men jag tycker det är ursnyggt hos dig.
    Önskar dig en bra vecka med lite bättre väder än nu
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Hej hej, ny här:) Helt fantastiskt hus och inredning har ni, ser fram emot att se mer!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar verkligen din stil och glas och mässing är bara så SNYGGT! Men inte hos oss med alla barnbarns små fingrar.
    Nu ska jag kolla dig på instagram.
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  6. Åhh så fint du har det. Jag gillar också den där blandningen som skapar personligheten i ett hem. Värme och trygghet. Snygga bord och den röda fåtöljen, tokgillar den. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Flott, flott, flott! Klart det är finast med blandning, alltså, jag tycker det också. Man väljer ju saker som man tycker om och sen om det är lite olika "stilar" det gör ju inget för det blir en helhet som personifierar dom som bor i huset, gillar jag! Jättesnyggt alltid hos dig! Kramar

    SvaraRadera
  8. Ursnyggt och känner jag inte retrovibbarna från slutet av 70-talet i mässingsbordet. Gillar också samma stilar och blandar som det passar mig.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  9. Vad fint!
    Roligt för mej i Wales att få se soffbord. Det har nästan ingen här i UK.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Det blev jättesnyggt, och jag gillar också olika stilar, blandar gammalt och nytt. Men försöker att inte få det allt för plottrigt ändå...men en massa prylar har jag, haha...får inte springa så mycket på loppisar framöver...men det är svårt att låta bli, hehe...
    Ha det gott !
    Kramis bia

    SvaraRadera
  11. Så fint du har det
    Ha en fin helg!
    Hanna

    SvaraRadera