fredag 8 april 2016

PIEDESTAL I VARDAGSRUMMET




En ny inredningsdetalj har funnits sin plats i vardagsrummet :)



Lantlig charm



Alltså ibland kan man undra..., VARFÖR har jag inte tagit ner min piedestal från vinden tidigare?? Jag har ofta tänkt göra det men inte kommit mig för, men nu är piedestalen äntligen på plats och jag tycker den gjorde sig sååå bra i vardagsrummet :)




Foton: Aka privat.


Som en skir liten pärla står den där och förgyller rummet :) Den smälter så bra in i miljön tycker jag - pimpad med en gammal handmålad lerkruka och med en gammaldags växt som ofta sågs i gamla gårdar. En inredningsdetalj som andas historia - I like It!!


Trevlig helg! Aka

13 kommentarer:

  1. Fin piedestal och så rätt kruka, passar precis och så med en plumosus, fjädersparris, på, det känns så rätt, som hos mormor, dom hade alltid såna krukväxter i den sk "salen"! Det är kul när det blir så fint! Dvs att du får det så fint!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Jättefint och den är lagom stor med. de brukar vara så höga annars. Det står en på kolonin med i vanliga fall. Nu är den i säkert förvar tills huset är klart
    Ha det gott och njut våren hos er med.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Snygg, lite ovanlig modell, perfekt... liksom Nittsjökrukan!

    Trevlig helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. I like it to. Väldigt fin. jag ångrar lite att jag gav bort min piedestal till sonen.fast han är värd den så klart. Fjädersparrisen är superfin där i krukan. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Så bra att du tog fram den, den stämmer helt in i ert hus och till inredningen! Ibland blir det helt enkelt perfekt!
    Ha en fin helg, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  6. Hej!! Hoppas du kryar på dig snart. Pappar peppar så har jag klarat mig från familjens elaka baciller. Här blir det till att röja lite hemma och förhoppningsvis hinna med lite trädgårdsarbete och en kopp kaffe i solen. Blev jättefint med pedistalen. Minns att jag haft en i mitt gamla flickrum men jag undrar just vad den tagit vägen. Önskar dig en skön och krya helg!!! Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Men nu är den där! Din fina lilla piedestal. Bättre sent än aldrig! :)
    Trevlig lördag!

    SvaraRadera
  8. Håller med dig, den passar perfekt... snyggt.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  9. Håller helt med om att den passar jättefint där :) Otroligt vad fint du har det <3 Kram vännen :)

    SvaraRadera
  10. It is really nice, like all your living room <3

    SvaraRadera
  11. Blev ju jättebra !!...jaa varför har du inte tagit ned den förut, hihi...tycker den blev jättefin där den står ;)...hoppas du får en härlig helg !!
    Många kramar Bia

    SvaraRadera
  12. Så fin pedistal! Passar in perfekt!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  13. Den passar jätte bra där, super fin.
    Kram Pia

    SvaraRadera