söndag 20 mars 2016

OMKLÄDDA STOLAR I KÖKET



Kring bordet samsas loppisfyndade stolar som fått sig en makeover :)



Klädda loppisstolar


Jag har fått frågor hur mina köksstolar blev med ny klädsel och det har jag ju faktiskt inte visat er!

Så här såg stolarna ut när jag köpte dem...


Sex stolar i perfekt skick. Den rosa klädseln var dock inte min smak så det fick bli en makeover. 

Stolarna (och hörnskåpet) målades i en ljust grå färg och valet av klädsel föll på svart linnetyg.





Den bruna stolen på kortsidan av bordet är också från loppis - omklädd i mörkgrå fuskpäls.

Foton: Aka privat.

Jättecharmiga tycker jag och dessutom sååå himla sköna att sitta på också! Jag fick betala 500 kronor för stolarna - busbilligt! Ett lätt sätt att förnya köket och dessutom miljösmart!



Tjingeling aka

15 kommentarer:

  1. Men hur snygga blev inte stolarna!? Och vilket fynd! Jag vet att jag säger samma sak varenda gång, men du har det sååå fint, helt underbart.
    Ha en skön söndag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Bättre kan jag inte tänka mig alla poäng på en gång. Måste bara säga nåt jag blev så full i skratt åt.Har du tänkt att några av dina bilder har fått istappar hihi. Hur festligt som helst.(hoppas du inte tar illa upp), tyckte det var en kul grej.Det passar ju nu när snön smälter.
    Ha en fin söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Åhh vad fina dom blev. vilket jobb du har lagt ned, fast det är ju så himla kul att ge gamla saker nytt liv. Så passande i ditt kök till Josef Frank gardinerna Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Men åh så fina stolarna blev. Du har det så fint, mysigt och ombonat. Jättefint påskyndat bord.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Wow,så vackert ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  6. Så otroligt fint det blev med stolarna, det är som om det inte var samma stolar! Tänk vad man kan greja till det som lite gått ur modet.
    Roligt att du hittade mig för jag har tappat bort alla bloggar för länge sen när dom gjorde om datoruppkopplingarna här!
    Kramar
    Agneta

    SvaraRadera
  7. Helt nya stolar om passar in i din inredning, snyggt att du målat skåpet i samma färg! Vilket jobb du har gjort! Och din dukning är så fin.
    Ha en fin påskvecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  8. Vilken skillnad det blev på stolarna. Helt annorlunda! Och snygga! Svart linnetyg blev perfekt.
    Fint dukat som vanligt!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Helt underbara bilder :) Så himla fina stolar. Stor kram söta och ha det fint <3

    SvaraRadera
  10. Så snygga stolarna blev och bara 500:- ett fynd. Härliga bilder på ditt vackra hem.
    Ha det bra!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Snygga de blev!!
    Bra och billigt. Sånt gillas.

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Så snygga de blev stolarna. Bra makeover. Ha en härlig påskhelg, kram Suss

    SvaraRadera
  13. Men så fina dom blev...och vilket fynd !!
    Jaa på loppis kan man verkligen fynda !!
    Hoppas du får en fin påskhelg...jag kommer att blogga som vanligt ;))
    Ha det gott !!
    Kram<3

    SvaraRadera
  14. Oh, vad snygga de blev!!! Man kan inte tro att före och efterbilden föreställer samma stolar.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  15. Vilket trolleri stolarna genomgått! Så passande hos dig!

    Hoppas du får en skön påskhelg med åtminstone lite sol i nån hörna!

    Glad påsk!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera