tisdag 2 februari 2016

LANTLIGT GRÅTT HÖRNSKÅP I KÖKET




Älskar grått! Sobert, stilrent och tidlöst.



Förnya med färg



Kommer ni ihåg hörnskåpet jag hittade som någon slängt? 


Såå charmigt skåp tyckte jag - ääääven om det var lite väl slitet på sina ställen. 



I samband med att jag fyndande nya köksstolar på loppis och målade dem grå fick hörnskåpet samma färg, enhetligt! 


Och putsväck blev allt det slitna i färgen - även om såklart hörnskåpet fått sina törnar i hörnen... 


Foton: Aka privat.

Och sååå kul att byta ut kransen på dörren utifrån årstiden! :) För en tid sedan hängde en julkrans på dörren och snart nog kommer en lite mer påskbetonad krans att hänga här - like It! 

Kramiz aka

15 kommentarer:

  1. Grått är verkligen så himla fint. jag har nog en grå period i mitt liv just nu. vad bra det blev. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Kära aka du vet väl att jag också äälskar grått vid det här laget, hihi...såå fint med grått skåp...har ett liknande som du säkert vet, men det är vitt eftersom det passar bättre med vitt i vårt kök...men jag har grått i andra rum, hihi...har du instagram ??
    Jag har skaffat, om du har det så är min adress bia_hag om du vill kika in ;))...må så gott nu...
    Kraaam bia

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Jag har ju en skåpkusin i sovrummet:)

    Ha det gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Jättefint skåp. Vilken tur att det fick komma och bo hos dig.
    Ha en fin dag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. De där Fåniga skåpen( alla sa för ett tag sedan) Är hur bra som helst till mycket. Tar liten plats i ett hörn och rymmer en hel del.Så fint det blev med grått hos dig. Jag har slaktat ett som är på toan under tvättstället och överdelen i köket. Det går att göra mycket.
    Ha en fin och skön mitt i veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Jättefint hörnskåp. Gillar hörnskåp eftersom jag inte tycker om fyrkantiga rum, vill har mer rundat, som naturen, inga hörn där.
    Jag hade ett väldigt liknande i mitt svenska hem.

    SvaraRadera
  7. Tänk att vi har ett likadant grått skåp i köket! Det är sobert med grått och passar i ett lantkök. Det gjorde skillnad när du målade!
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  8. Wow så fint :) Du kan du sötis.
    Hoppas du mår fint. Visst är det skoj med masker, denna är grym som jag tipsar om i bloggen. Svårt att le när man använder den dock *haha* det liksom stramar ordentligt. Kram till dig och ha en fin dag <3

    SvaraRadera
  9. Fint! Ett sånt hade vi på landet. Nu står det hemma hos mamma o pappa.
    Tänk vad lite färg kan göra.
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Åh, så fint. Önskar verkligen att din smak hade passat in i vårt hus. Jag hade kopierat den rakt av. Kramar

    SvaraRadera
  11. Blev ju jättefint! Gillade verkligen kransen!!! Kul idé!
    Nu ska jag läsa ikapp lite här (haft lite tidsbrist på sistone).
    Kram Malin
    (från The Place To Be)

    SvaraRadera
  12. Håller med om att grått är en fin färg som passar till mycket! Hörnskåpet blev fint i grått. Har du visat stolarna?

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  13. Waooo så otroligt snyggt ♡ ...
    /Kram lite hastigt!

    SvaraRadera
  14. Snyggt, gillar grått och kransen var jättefin.
    Ha en bra vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  15. Hej Aka!
    Hoppas allt är bra med dig, länge sen jag kikade in här nu..har varit så dålig på att blogga:) Jättefint skåp, gillar grått!

    Kram Jenny

    SvaraRadera