måndag 15 februari 2016

BLÅ INSLAG I VARDAGSRUMMET




Lite blått har smugit sig in i vardagsrummet!



Pimpa för våren



Kul att ni är några som fortfarande besöker mig trots dålig uppdatering. Jag är nu inne i ett uppsatsarbete och hinner inte riktigt med bloggen såsom jag skulle vilja. Det kommer nog även fortsättningsvis att bli lite sporadiskt med inläggen här inne, hoppas att ni är några som vill fortsätta hänga på :)


Här kommer lite pics från mitt vardagsrum just nu...


Fattas en tavla på tavellisten ovan men den är på G :)



Att hålla en enhetlighet med metaller är fint tycker jag och är ofta något jag strävar efter, men ibland är även kontraster fina ihop. Just nu har ting som betyder något för mig fått samsas i vardagsrummet oavsett kulör :) Och vårblomman i sin zinkkruka gör mig verkligen glad!


Koppargrytan på bilden nedan har egentligen ett tillhörande stativ i gjutjärn men jag tycker att den är charmigare utan sitt underrede. Jag har ärvt grytan efter min farmor och farfar, liknande finns nog undanställda på många vindar och uthus gissar jag. 


Pläd och kuddar i grått/senap från Lexington. Den söta blå kudden hittade jag i mina gömmor :) 



Och jag hade fint sällskap när jag fotade...


...  av Mr so damn good looking himself :) 


Tjing Aka

19 kommentarer:

  1. Du har det så jättefint, mysigt och personligt. Kul att ta in lite blå nyanser. Och sötaste kissen är med:)
    Lycka till med uppsatsen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Fint med blå inslag. Kommer mycket blått nu känns det som. Fint hos er. Kram

    SvaraRadera
  3. Det ser jättemysigt ut! Jag hoppas det går bra med uppsatsen.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  4. Ser så mysigt ut. Vilken fin ljusstake och koppar är så varmt på något sätt om man jämför med zink. Kul att hitta fina kuddar i gömmorna. Kraaam pia

    SvaraRadera
  5. Hej! Här är det också varit ont om bloggtid. Livet kommer helt enkelt emellan. Men man får fortsätta njuta av att blogga då tillfälle ges. Härligt med blått i inredningen. Jättefint ditt gråa skåp är i förra inlägget. Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Lycka till med skolan!!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Snyggt med lite blått, små punkter här och där perfekt.
    Ha det bra!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  8. Blå detaljer i hemmet piggar upp i väntan på våren. Koppargrytan är så fin men jag har aldrig sett en sådan, mönstret är vackert och roligt att den funnits i släkten tidigare.
    Ägna dig åt ditt uppsatsskrivande, det är viktigt, jag väntar här på ditt nästa inlägg någon gång i framtiden!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  9. Visst är det fint med de blå nu på våren man blir glad av det.Undrar om koppar kommer att bli så där poppis som för ett antal år sen jag gillar det i alla fall.
    Ha en fin vecka och lycka till med uppsatsen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  10. Visst är det fint med blått ;)...och poppis är det ju också. Charmig koppargryta också ;).
    Ha en fin morgondag, hoppas solen skiner då också ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  11. Rofyllt och harmoniskt. Som vi är vana att se!

    Lycka till med utbildningen.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  12. Kisse ser lite överraskad ut, hade nog inte räknat med att stå modell.
    Kul att matcha kudde med blomma, fräscht!
    Lyckat till med uppsatsen!
    /Anette

    SvaraRadera
  13. Blått är aldrig fel, enl mej!
    Och riktigt fint sällskap fick du! Så gullig!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  14. Så himla fint :) Jag är svag för koppar faktiskt. Snyggt. Hoppas du mår fint vännen <3 Jag har bytt blogg och hoppas så att du följer mig. Stor kram

    SvaraRadera
  15. Sååå snyggt med blått, själv tog jag in lite rosa i vårt svart-vit-gråa hem :)
    Självklart hänger jag kvar hos dig
    Trevlig kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  16. Blått har jag hela tiden men nu vill jag ha blåmönstrade kuddar i soffan.
    Jättefin kisse!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  17. Waooo & vilket ljuvligt sällskap hihi ♡ ...
    /Nospuss & Kram!

    SvaraRadera
  18. Hej igen och tack för titten ;))
    Kul att se dej på instagram också...och snön är snart borta här i stan...det var snart en vecka sedan bilderna på min blogg togs och snön försvinner jättefort just nu...så det är inte så där mycket snö kvar på landet heller...hoppas du får en fin dag, med eller utan sol ;))
    Kramis bia

    SvaraRadera