tisdag 26 januari 2016

BLANDA KOPPAR I INREDNINGEN




Grått, koppar och rosa - en snygg kombo tycker jag!



På månbordet



Månbordet i vardagsrummet dekoreras utifrån årstiden. Just nu ser det ut så här...







Foton. Aka privat.

Ljuslyktan har jag fått av min fina vän Lotta och tillsammans med krukan blev det en perfekt kombo! Och att färgkombinera grått och rosa är alltid snyggt tycker jag. (Boxen på väggen under månbordet är en enhet till vårat huslarm om någon undrar).


Här i vardagsrummet väntar en makeover - golvet ska slipas, höga golvsocklar ska upp, svarta gammaldags kontakter ska monteras och väggarna ska få en annan yta - det fattas inte projekt med andra ord :)

Tjingeling aka

12 kommentarer:

  1. Fin kombo. Gillar verkligen både grått och rosa samt koppar. Ett månbord skulle jag så gärna vilja ha och kanske jag har ett på gång.Ja det där med trägolv, fick just en rejäl sticka i foten så nu måste det slipas här till våren. Ha det gott vännen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ett hus blir ju aldrig färdigt blir det det så flyttar man direkt för nya projekt.Så söt lyktan är.
    Ha det så gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Koppar är å vackert, har alltid tyckt om det, men det ska vara i lagom mängd. Smakfullt och vackert på månbordet! Jag har också ett par platser där jag pyntar efter årstid - och sinnesstämning - det är roligt.
    Ni har ständigt projekt på gång och vad jag förstår så genomför ni allt också, bra!
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Vad fint dy gjort, jag har likadan ljuslykta de är jätte fina.
    Hoppas du haft en fin dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. ja du vet väl vid det här laget att jag gillar grått, hihi...även rosa och metaller, typ koppar, mässing och silver ;))...hos oss lär det nog dröja ett tag tills nästa projekt ;))...men visst är det kul att förändra hemma. Jättefint månbord, och fina saker på det också ;))
    Ha det gott tills nästa gång vi "ses" ;)
    Bia

    SvaraRadera
  6. Snygg kombination mellan de olika materialen. Fint gammalt släktporträtt, gör sig väl där!
    Kul med förändringar som stundar.

    Ha en fin fortsättning på januari och lycka till med din uppsats!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Så fint på bordet! Var har du hittat svarta kontakter? Jag finkammade nätet när vi renoverade för några år sen. Hittade några kontakter, men så behövs det ju olika strömbrytare också.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Du har det så hemtrevligt och mysigt :) Jag gillar koppar, använder det gärna hemma med i inredningen. Kram och ha en fin fredag <3

    SvaraRadera
  9. Jag gillar också koppar och mässing, det är så snyggt tillsammans.
    Ha en bra helg!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  10. Alltid så fint, ljuslyktan var verkligen super fin. Trevlig kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Spännande, kul att ha nya projekt på gång!
    Gillar också koppar, har en del såna detaljer i köket. Och rosa älskar jag just nu, hör till våren på nåt vis :)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Rosorna gjorde ALLT :) det är detaljerna som gör skillnaden.

    Idag har jag vardagsrum fynd på bloggen :)

    Ha en kanonvecka!

    LOVE M

    SvaraRadera