tisdag 29 december 2015

STOR MÅLAD SVARTVIT TAVLA TILL VARDAGSRUMMET





Foto. Aka privat.

Hoppas att ni har det bra där ute i stugorna så här efter jul! Här hemma softar vi och tar det lugnt, men ett och annat målningsprojekt pågår dock i jullunken :)

På fotot ovan skymtar ni en av julklapparna bloggerskan fick denna julafton - en stooor tavla som yngsta dottern målat efter en originalmålning. Jag har länge suktat efter denna fina tavla vars originalmålning inte helt överensstämmer med dotterns alster. Något som inte finns på originalmålningen skymtas högst upp i min tavlas vänstra hörn -  ser ni ögat? :) 

Tusen tack också för att ni fortsätter att kika in hos mig här trots dålig uppdatering! Jag tänkte försöka få till en årskrönika innan året är slut - det har ju faktiskt blivit en tradition att publicera en sådan här på bloggen. 

Tjing aka





8 kommentarer:

  1. Vilken härlig tavla och så roligt att det är din dotter som målat den! Finaste julklappen kan jag tro.
    God fortsättning på julfirandet!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Riktigt läcker tavla. Duktig dotter.
    Ha de bäst. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Det är mycket som händer både här och där så tiden den rinner iväg och man får vara glad om man hinner med.Konstnärstalangen sprider sig i släkten ser jag kul att få en tavla som en nära har målat. Du har ju lite stora väggar att sätta på så det blir jättebra.
    Önskar dig med ett gott nytt år och tänk vad härligt det är att få börja skriva i boken med rena vita sidor och så nyfiken jag är på vad det kommer att stå i den det vet vi nästa år vid den här tiden.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Tavlan var läcker !!...min dotters konstärliga ådra, ligger på sparlåga just nu...hon har nämligen fått jobb som personlig assistent...och det är ju långa arbetsdagar på ett dygn åt ggn...så hon blir naturligtvis lite trött när passet är slut...få se när hon tar upp målningarna igen ;))...själv ska jag göra ett sista inlägg i år på Nyårsafton...men jag önskar dej redan nu Ett gott Nytt år...eftersom jag vet att du har mycket att stå i, hihi...
    Stor kram bia

    SvaraRadera
  5. Fin tavla. Extrakul att din dotter målat den förstår jag. Ska bli trevligt att läsa din årskrönika och så önskar jag dig ett gott slut på detta år. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Vilken fin julklapp!

    Önskar dig ett gott slut på året och en bra början på nästa!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. God fortsättning och gott nytt år! Du är då bra mycket bättre än mig att uppdatera din blogg! Ser framemot din årskrönika eftersom jag måste erkänna att jag säkert har missat en del av dina inlägg. Kul och fin julklapp du fick! Ha det bäst! kram

    SvaraRadera
  8. Hoppas du mår fint <3 Så otroligt fin års krönika med massor av fina bilder :) Tack. Kram till dig :)

    SvaraRadera