lördag 7 november 2015

PLANERING AV TOMTEN NER MOT SJÖN








Foton. Aka privat.

Jag är så sjuuuukt nöjd över hur vår baksida planerats - alltifrån den vackra bryggan, bron över till ön, den bågformade häcken som skapar rum, placeringen av hönshusen med det söta falu-röda staketet omkring och inte minst torkvindan som blivit till ett smycke i trädgården. Ännu återstår en hel del att göra men det får vänta för nu kommer vintern. 

Jag inser att jag är lyckligt lottad som har möjlighet att bo så här - samtidigt ligger det år, kärlek, pengar och arbetstimmar bakom resultatet - en prioritering från min och makens sida. 

Jag tänker att huset och tomten förtjänat det. 

Önskar alla en riktigt fin fortsättning på helgen. 


15 kommentarer:

  1. ja du visst ska du vara nöjd över era insatser. Det är såå fint vatten gräs träd bryggor, ja vad mer kan man önska på tomten.
    lite skillnad från min kolonin då.
    Ha det gott på söndagen
    kram meta

    SvaraRadera
  2. Jag har sagt det förut och jag säger det igen...ni bor så himla fint till....där skulle jag också trivas det är ett som är säkert, hihi....ha en fin helg nu !!
    Stor kram bia

    SvaraRadera
  3. Det är så fint, härligt med sjöutsikt. Spännande att se hur det blir.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Ni bor så vackert, och ni har fått till en så bra helhet. Verkligen jättefint.
    Heja er:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Ni förvaltar ert hus och er tomt väl, och ni känner en glädje och tacksamhet för det som är ert. Det är fint!
    Ha en fin helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  6. Vad fint du summerar er insats och kärlek till ert hus och er trädgård. Inte alla som bor så där fint vid en sjö. När man har den inställningen och känslan så är det bara sååå härligt att just ni fått den äran. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Wow så fint ni bor, får jag flytta in ;) ;) ;)
    Önskar dig en fin dag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Du bor verkligen mycket vackert och jag är glad att du kan njuta av det. Ibland kan man bli lite hemmablind och glömma bort hur fint man har det.
    Njut av det vackra och ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  9. så vackert ni bor, det ser så rogivande, stilla och skönt ut. Kram åse

    SvaraRadera
  10. Kan förstå att ni är nöjda. Ni bor verkligen mysigt!

    Någon soffhäng blev det inte. Vi var på kalas och kom hem strax innan midnatt och då var det bara hopp i säng då vi skulle upp tidigt på lördagen.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Ja det förstår jag! Det ser jättefint ut! Verkligen lyx med sjötomt!!!

    Kram och ha en fin måndag!
    Malin

    SvaraRadera
  12. Förstår er, vilken härligt utsikt ni har. Verkligen lyx att ha den fina naturen och sjön så inpå. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  13. Åh så vackert, precis så skulle jag också vilja på. Kanske en dag :)

    SvaraRadera
  14. Always wonderful your house and environment!
    <3

    SvaraRadera