söndag 27 september 2015

GRÖN MARMOR - INREDNINGSDETALJ



Vedspisen pimpas utifrån årstiden - just nu med hortensior och en alldeles ny inredningsdetalj här hemma - en efterlängtad hållare till hushållspappersrullen :)



Fint och praktisk till köket


Jag har länge tänkt köpa en hållare till hushållspappersrullen men av någon anledning har det dragit ut på tiden. Efter en shoppingtur med fina kollegan fann jag denna fina behållare...








Foton. Aka privat.

En klassisk och stilren design. Behållaren passar perfekt i mitt kök som ju faktiskt har en del gröna toner :) Behållaren hittar ni här. 


Önskar alla en fin vecka!


Tjingeling aka

18 kommentarer:

  1. Marmor är jag svag för gärna grön den gamla typen som fanns i fönsterbrädor förr. Även Brännlyckemarmor är vackert.
    Fin hållare fann du. bättre sent än aldrig heter det väl
    Ha en fin och bra vecka ska vara mycket sol.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Suck, den som ändå hade en vedspis... så fint du har det.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Så snygg, ska genast härma dig😊 visst är det härligt att höstmysa?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefin, det är inte det lättaste att hitta snygga hållare.
    Så himla mysigt hos dig. Gillar att man får se lite mer på sista bilden:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Mysigt med vedspis. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  6. Åhh så mysigt, varmt och personligt det är hos dig. Älskar din fina vedspis och din härliga känsla för vad som passar in. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Så himla fint med väggen och vedspisen och alltihop. Jag har en pappershållare som är lite jobbig för när pappret är slut måste måste man skruva bort hela pinnen med en liten fågel på för att få bort den tomma rullen och sen skruva fast igen när man bytt rulle. Vilket resulterar i att ingen orkar hålla på och skruva så den nya rullen blir stående bredvid hållaren med den tomma rullen. Kanske ska leta fram den illröda igen som sonen gjorde i träslöjden, jag som i hemlighet var lite glad när jag slapp den, ha ha.

    SvaraRadera
  8. Snyggt, mysigt och hemtrevligt! Jag tycker du har ett helt underbart hem!!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Fint!
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Jag gillar både tegelväggen, vedspisen och pappershållaren !!!!!.......och stolen också, hihi....
    Du har så mysigt hemma hos dej ;))
    Stor kram bia

    SvaraRadera
  11. hållaren är superfin, men spisen åh så vacker. Ha en fin start på veckan. Kram Åse

    SvaraRadera
  12. Great! And you have exactly my kitchen paper, hahaha!!!!

    SvaraRadera
  13. Så bra! Tror att den står stadigt. Jag har en liknande med träplatta i botten och den vill gärna välta när det är bråttom att få tag i pappret.
    Älskar din spis (jag har ju en likadan, hi hi)!
    Ha en härlig höstvecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  14. God morgon raring :) Det var alldeles för länge sedan jag kikade in hos dig. Du vet att jag är igång med bloggen igen va? ;) Hoppas du mår fint. Älskar erat kök och den där tegelväggen alltså, en sådan vill jag ha.
    Kramen

    SvaraRadera
  15. Så mysigt i ert kök, fin behållaren var i marmor. Kram Suss

    SvaraRadera
  16. Great! I think you have a truly wonderful home. Enjoy October!

    SvaraRadera
  17. Men wow så fin! Det måste vara den första snygga hållaren jag sett!
    Älskar din vedspis!

    Glada kramar Malin

    SvaraRadera
  18. Den var snygg!
    Antar att den står stadigt också med lite tyngd i plattan.

    Kram Agneta

    SvaraRadera