lördag 29 augusti 2015

CHARMIGA HÖNSHUS




Nymålat och fräscht!




Målningsprojekt


Att äga hus med flera uthus förpliktigar, puh! Gissar att ni är flera som känner igen er i det. I år var det dags att måla om hönshusen så det var bara för bloggerskan att kavla upp ärmarna och sätta igång...

Vi har två hönshus på gården och de är ju bara huuuur söta som helst. Det ena är ett riktigt Kajsa Anka-hus...


... och som ni ser är det kaklat inomhus, lyxigt värre :) Men hönshuset hade farit illa av väder och vind...



... liksom det lilla mumin-huset som faktiskt har golvvärme, haha. 

Men efter lite färg blev de som nya igen..





Foton aka privat.

Jag har tvättat, skrapat och målat. Till och med staketet fick sig en omgång med Falu rödfärg. Nu står husen pall för väder och vind några år framöver. Jag måste säga att jag är sjukt nöjd med både min placering och färgsättning av husen - mitt egna lilla Skansen på tomten. Och för den som undrar kan jag berätta att vi haft höns i husen och senast kaniner. Just nu står husen tomma men vi får väl se vilka hyresgäster som flyttar in framöver :)

Trevlig helg!

15 kommentarer:

  1. Jag skulle också vilja ha höns när vi flyttar och egentligen inte bara höns.. utan många olika djur men samtidigt är det ju som det är med djur... man blir ju lite mer låst och beroende av hjälp om man vill resa bort. Men samtidigt på sprider de ju så mycket glädje och värme. Era små hus är ju bara för söta och inte kan väl de stå tomma då länge till?? ;-) Ha det bäst. Kram

    SvaraRadera
  2. Rara små hus! Kakel och golvvärme, inte illa! Och vilket jobb du gjort, men så är det när man har flera hus, det är bara att ligga i!
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Vilka söta hönshus ni har.
    Önskar er en fortsatt härlig helg.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Väldigt fina hönshus måste jag säga. Vi har pratat lite om att skaffa höns eftersom vi äter så mycket ägg och så är det mysigt med höns. Fast vi har inget riktigt bra hönshus. Nu fick jag inspiration. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Verkligen snygga hönshus, riktiga lyxsviter med kakel och golvvärme må jag säga.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  6. Åh, så fint ett sådant skulle min son ha till hönsen och kalkonerna, ser underbart ut.
    Ett smycke i trädgården...
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Åhh, vilka fina hönshus ni har! Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Men wow så fint! Jo som husägare är man aldrig sysslolös :-).

    Bra jobbat - det är ju rätt mycket jobb som ligger bakom ser jag!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Åh, s fina. Jag som så gärna skulle vilja ha höns. Men det funkar inte där vi bor. Så det förblir en dröm. Kram Anita

    SvaraRadera
  10. Super mysiga små hus. Fina blev dom med lite färg.
    Jag har också målat och gör fortfarande, en kaninbur. Snart klar...

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Men så fint! Tänk vad lite färg och mycket jobb gör!

    SvaraRadera
  12. Nog har man att göra...
    Så fina lyxiga små hönshus. Och nu nymålat också. Nu måste väl någon snart få flytta in?!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  13. Vad duktig du är ;))....blev hur bra som helst...
    Måste kännas bra när det är klart ;))
    Nu är vi hemma från semestern...var jättebra hotell och sol och varmt hela veckan inget att klaga på ;))
    Ha en fin helg!!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  14. Vill ha allihopa! Höns får det nog bli framöver...något jag länge drömt om!
    Kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  15. Men åh så sött, där kommer hönsen trivas bra :)
    Kram Pia

    SvaraRadera