söndag 5 juli 2015

TID ATT FIRA




Min duktiga och fina dotter har äntligen fått sitt drömjobb efter år av studier - och det måste vi ju förstås fira!!



Glädjens dag


Här kommer ett inlägg till släkten på annan ort och för er andra som också vill se. Förra helgen firade vi äldsta dottern som fått jobb som djurskyddsinspektör på Länsstyrelsen. Jag kan bara säga - lyckan var stoooooor!! Och såååå bra detta kommer att bli för alla stackars djur därute - jag vet att dottern kommer att göra skillnad. Och så klart ville vi fira detta, häng på...




Maken grillade och wow så himla gott det blev! I bakgrunden - hönshuset.


Bloggerskan i en busbillig klänning för 199 kr på rean, finns här.


Loungen - love It!



Och se här - mitt symaskinsbord, lika som svägerskan Tina har. Jag har en skiva av marmorimitation ovanpå. 


Yngsta dottern chillar :)


Äldsta dottern är lycklig :)


Fina svärmor förgyllde kvällen och höll ett fint tal för dottern - vilket vi alla gjorde :) 



En stolt och glad mamma med sina fiiiina döttrar. 

Och kommer ni ihåg det här inlägget?

Foton ovan: Aka privat.

Alltså, det blev ju en aaaaalldeles fantastiskt god plommonlikör som vi tog till efterrätten, (yngsta dottern fick skåla i coca cola och det gick ju lika bra :) Men ett tips för er som får mycket plommon på träden - sååå himla gott att göra likör!


Tjingeling aka

16 kommentarer:

  1. Det är ett viktigt jobb dottern fått, grattis till henne och givetvis ska det firas!
    Jag minns när du skrev om plommonlikören, kul att den blev så god, då ska jag prova den - om vi får några plommon.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Grattis till din dotters jobb !!! Måste kännas bra för henne ;)...hon är verkligen lik sin far ;)...härliga somriga bilder du visar ;)).....ha en fin start på nya veckan...och må så gott !!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Grattis till din dotters jobb och väldigt fina bilder.
    Ha en bra vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Fantastiska Foton ♡ ...
    & Grattis till din fina dotter som fått drömjobbet så fantastiskt roligt/Kvällkram

    SvaraRadera
  5. Grattis till dottern. Vilket jobb! fast lite läskigt också för det finns arga djurägare har jag hört av min son som jobbar åt jordbruksverket. Önskar henne all lycka och välgång så klart. Vad fina ni är ... Plommonlikör, det låter sött och gott. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Vad kul, Grattis!! Spännande jobb och hoppas hon ska få det jätte bra. Jag har sett om det på tv och det verkar kul och lite jobbigt i vissa fall. Lycka till!!

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Ett stort grattis till dottern och hennes drömjobb.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  8. Vad roligt, grattis till henne och till djuren! Härliga bilder, jag vill ha den sittgruppen!!! Plommonsläktet gjorde jag för ett antal år sedan medan vårt plommonträd fortfarande levde, hm ... Gott!

    SvaraRadera
  9. Stort grattis till dottern!!! Sån lycka och vad roligt :) Så fint ni firade henne också och gott!
    Vår äldsta dotter gifte sig förra helgen och det kändes i ett mamma hjärta av alla känslor som finns.
    Fortsatt trevlig sommar, kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  10. Jo men visst m¨ste man ta alla tillfällen att fira och festa det är grädden i livet
    Härlig fest ni ser ut att haft
    Och lycka till dottern med nya jobbet. tänk det var länge sedan jag fick nytt jobb oj vad tiden går
    Ha det så gott i solen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  11. Tjohooo grattis till dottern!!! Härligt att studierna givit resultat!

    Vilka fina bilder på dig och alla andra!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Så fina ni är och vilket finto mysigt inlägg. Ni har det sååå fint! Fortsatt trevlig sommar kram Ewa :)

    SvaraRadera
  13. kikar in och önskar dig en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  14. Grattis till jobbet, dottern!!
    Verkligen något att fira!

    SvaraRadera
  15. Grattis till dotter och jobbet, verkligen något att fira. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  16. Gratulerar till en duktig dotter! Och hon behövs! Underbart! Så söta ni är alla tre! Det går baske mig inte att se vem som är mamma av er, det menar jag, man får ta och titta ordentligt. Hur gör du för att se så ung ut? Och vacker!
    Kramar Agneta

    SvaraRadera