tisdag 30 juni 2015

STRIKE A POSE




My cup of tea! Både maken och outfiten :) Fräscht med blå och vit outfit till sommaren. 


Snygga outfits 


Ni som följer bloggen vet att maken ställer upp som modell lite då och då :) Alltid enklare att fota andra än sig själv och nu när jag fyndat lite fint åt honom tänkte jag att det kunde komma till pass att visa lite foton. 

Maken har inga synpunkter på kläder i allmänhet, köper i princip bara kläder när det blir ett måste, då det sinat i garderoben. Han har heller inga direkta synpunkter på vilka plagg han vill ha så vilken tur för bloggerskan som får bestämma själv vad kundkorgen ska fyllas med :) 


I bakgrunden - förstukvisten till vårt hus.





Och visst är han väl rätt bra på att posa??! :)



På bilden ovan ser ni mina fiiiiina växtstöd, både tornet och växtstödet i armeringsjärn - love It! Maken har byggt båda växtstöden och de bidrar verkligen till att göra trädgården vacker tycker jag. Och ser ni de limefärgade buskarna? Jag har valt dessa med tanke på att skapa kontrast med andra gröna bladverk i trädgården.

Foton ovan: Aka privat.

Nyinköpta kinos från Esprit - en supersnygg outfit tycker jag. Byxorna passade perfekt till kavajen som redan fanns i garderoben. Och det blev en perfekt kombo med vita sneakers och vit t-shirt! 


Och vad gäller bloggerskan så står maxiklänningar högt upp på önskelistan denna sommar...





Alltså huuur fina!! Två snarlika klänningar från House of Dagmar med sååå ljuv färg och fint fall - ja tack! Perfekt till sommarfesten! 


Tjingeling aka

10 kommentarer:

  1. Snyggt hus, snygga växter, snygga kläder .... och snygg make!
    Här blir det också maxiklänningar i sommar, perfekt om det blir en varm och skön sommar!
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Kul att din make vill ställa upp och mannekänga så där. Det skulle inte min.. Fin klänning också. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Här handlar inte mannen heller kläder i onödan. Brukar ge honom en katalog emellanåt när det börjar bli tråkigt att se samma hela tiden. Då kryssar han för vad han vill ha och så beställer jag. Smidigt och han får hem en ny garderob.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Han är superbra på att posa, ser ut som han inte gör annat om dagarna! Snygg outfit på stilig karl och ert hus, ja... det är så fint alltihop!!! =)
    Kram/maria

    SvaraRadera
  5. Snygg är han i ditt val av kläder. Det är så kul att leka med form och färg bland alla växter och letar man finns det mycket att hitta. Ha det gott och njut av sommaren
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Stilig han är mannen din och verkligen snygga kläder du valt ;) Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Roligt med en karl som vill ställa upp på bild på bloggen !!....jättefin outfit. och fint med vita sneakers...det har min man med ;))......mannen min vill alltid att jag skall följa med när han skall handla kläder också...åtminstone för det mesta...tror nog att det är så för de flesta "karlar", hihi...
    hoppas du kan njuta av värmen nu som är på väg ;)
    Kraaam bia

    SvaraRadera
  8. snygga kläder du valt till din man. Gillar maxiklänningar, men jobbigt när man är kort och allt blir så långt.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  9. Finklädd make! Väldigt stilig. Skor köper jag till min, det är samma år ut och år in, ett par svarta, ett par bruna. För övrigt så vet min precis vad han vill ha, och det köper han nån gång nu och då och då blir det allt på en gång. Jag kanske skulle börja visa lite bilder på min man också, han har tidigare extraknäckat som fotomodell så han tycker om att bli fotograferad och han har en sida som är bättre än den andra!!!! Och jag skrattar alltid ihjäl mig åt det.....dvs, innan han ordnat till sig så att rätt sida kommer till sin rätt! Dom är för roliga dom små männen!
    Din önskeklänning är läcker!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Blått och vitt är alltid lika fräsch kombo på sommaren. Outfiten är ursnygg på din stiliga make, kul att få tips på kläder till våra män. Ääälskar maxiklänningar som används flitigt under sommaren. Kramisar Tina

    SvaraRadera