lördag 9 maj 2015

CHARMIGT BÅTHUS





Källa: okänd. Nätet.
Japp detta är precis vad jag tänker mig - perfekt!!



Planera för båthus


Jag och maken planerar för baksidan av trädgården och vid stranden. Vi har måååånga tankar och planer,  en del har ändrats genom åren. Vi vill gärna ha ett båthus och då kommer ju frågan, huuuur i hela friden ska det se ut?

Först måste vi designa båthuset och sedan söka bygglov och strandskyddsdispens. Båthuset på bilden är galet fint tycker jag. Och ett plus är ju att båthus även kan användas vid fester - tänk ett låååångt dukat bord med en maffig ljuskrona i taket - huuur mysigt??? 


PS. Till dig som mailade mig frågor om torkvindan, maila igen, jag råkade radera ditt mail av misstag!

kramiz aka




10 kommentarer:

  1. Ja vad kul! Planeringen är ju liksom nästan det bästa innan det blir till ett bygge. vad fina inspirationsbilder du hittat. Snyggt med vita knubbar .. Jobba på nu med ritningen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Wow vad läckert båthus....vad roligt om ni bygger ett, och vad härligt med att duka långbord i det också ;))...mysigt att sitta där...även när det regnar ;))
    Ha en fin helg nu...jag har öppnat mitt loppis idag !!!
    Några kunder har jag iaf haft...men jag har inte stängt ännu, så vi får hoppas på fler ;)
    Kramis bia

    SvaraRadera
  3. Planer och drömmar måste man ha! Ett båthus är ju en dröm. Vårt hus ligger ca 50 m från vattnet och ändå önskar man en bod alldeles vid vattnet, aldrig blir man nöjd. En bod inte bara för kalas, tänk att sitta där i en härlig fåtölj och titta ut en regnig dag.
    Planera på och ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Ett båthus för fester och med kristallkrona tycker jag låter som en väldigt god idé När kan festen börja?
    Ha en trevlig söndag!.

    SvaraRadera
  5. Men jisses sååå läckert, jag vill också ha ett sådant båthus. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Jätte fint!! Har ni sett båthusen som har som en våning över med balkong? Såg det får nån sommar sen. Det är båt hus med sommarhus över eller nått. Såg super mysiga ut.
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Men åh så fint!!! Där skulle jag lätt kunna bo!
    Ska bli kul att se hur det blir!

    kram Malin

    SvaraRadera
  8. Awesome work.Just wanted to drop a comment and say I am new to your blog and really like what I am reading.Thanks for the share

    SvaraRadera