torsdag 9 april 2015

PÅ FÖRSTUKVISTEN






Foton: Aka privat.

Tiden bara flyger iväg. Fortfarande finns ljung och ris kvar på olika ställen på förstukvisten och i trädgården. Jag hinner inte med. Och ärligt talat har jag nog aldrig brytt mig mindre, jag försöker sträva efter en balans i tillvaron och stress för inget gott med sig. 

Men ett par påskliljor har i alla fall funnit sin plats på förstukvisten - i två urnorvar sin sida av entrén. Och än är väl inte påsken förbi, va? I alla fall inte hos mig :)


Trevlig helg!

20 kommentarer:

  1. vad fint med den där luftiga korgurnan. nej tiden räcker inte riktigt till. man vill mycket men jag orkar inte bara jobba och slita hela tiden, man måste ta det lite piano också. Jag tror man hinner det man ska till sist bara man tar en sak i taget. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Inte är påsken förbi hos mig heller! Har man väl lyckats få fram lite påskpynt så får det allt vara påsk ett tag till.
    Så fint på förstukvisten! Jag har också en del ris kvar ute från julen. Man kan ju inte hinna allt...

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Men påskliljor är väl inte bara till påsk :-) Själv tycker jag de är fina oavsett.
    Ingen idé att stressa undan med saker och ting för att de är "fel i tiden". Det viktigaste är att man själv gillar det och mår bra.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Var sak har sin tid heter det ju så tänker jag i alla fall. Sen får andra tycka att jag är knasig.Urnorna är så fina med viden och Påskliljorna. Jag är ingen älskare av det men till våren och Påsken kan de allt få finnas även hos mig. De står länge ute nu i de kyliga nätterna. Bra då behöver man inte byta ut så ofta.
    Ha en fin fredag Njut dagen
    kram Meta

    SvaraRadera
  5. Påskliljorna har jag ute så länge tills de vissnar, sedan tar sommarblommorna över.
    Vilken fin urna du har till blommorna!

    SvaraRadera
  6. Du har det så vårfint!! Ja jisses vad det rusar på och jag bryr mig inte heller längre ;) Så skönt. Ha en finfin helg. Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Så fint ..har mina påskliljor kvar länge
    ha en fin helg
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  8. Åh så fint du gjort...jag har en ynka pensé på bron...har varit så kallt på nätterna så jag har inte brytt mej att köpa blommor dit...men det blir väl ;)...jag önskar dej en toppen helg fina ;)
    Kram från bia

    SvaraRadera
  9. Vacker kruka de står i på bron! Det är väl så okej att låta vinter och vår mötas i krukorna, focus hamnar ju såklart ändå på de ny planterade.
    Vilken härlig påsk ni haft!
    Hörnskåpet med sin fina platina är ju en höjdare där vid matbordet.
    Trevlig helg,
    Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  10. Ja du, balans i tillvaron bör vara självklart - men är det inte. Nu är jag lite på gång med balansen och tror att det ska bli bra. Det perfekta är inte alltid det vackraste, jag brukar säga att min trädgård är vild och vacker och det är gott nog.
    Ha en fin helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  11. Vad fint du har! Här finns tyvärr ett par hinkar med Ljung och såna små granar kvar, som jag satte i höstas, till veckan bara måste jag byta ut dem mot något vårligt!!!

    SvaraRadera
  12. Så välkomnande och fint du har de. Våra gäster välkomnas fortfarande av vinterpynt, hm kan vara dags att byta det mot något mer vårligt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Så fint! Har precis satt ut öite penseer här!
    Ha det gott och stressa är inte bra, jag lever också med det...varva ner måste man. Kram sköt om dig! :)

    SvaraRadera
  14. Så fint du har gjort, nu vill man bara ha härliga vårblommor :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  15. Jamen påskliljor kan man ha utan påsk! Fint.
    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  16. Vackert med lite färg. Jag har tryckt ner några pensser i våra krukor. Det var bättre förr när min mamma jobbas i trädgårdsmästeri. Då var det bättre ordning i våra krukor. Kram Anita

    SvaraRadera
  17. Åh så fint hos dig! Jag har inte kommit igång än...kanske får det bli en tur till plantskolan idag, vi får se! Nu blev jag inspirerad av dina bilder...
    Ha en glad dag!
    Varm vårkram,
    Titti

    SvaraRadera
  18. Superfint! Jag har bara lyckats plantera ett par penseer. Har också ful ljung kvar men vågar inte plantera blommor där för rådjuren... Så i väntan på bättre tider, står de kvar och ser fula ut :-).

    Kram och låter bra att inte stressa!
    Malin

    SvaraRadera
  19. Det låter kloka att inte stressa!

    Fint blev det iallafall :)

    Önskar dig en härlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  20. Så underbar vårbilder
    Ha en toppen lördag
    Hanna

    SvaraRadera