onsdag 1 april 2015

KLINKERGOLV TILL TVÄTTSTUGAN OCH INSPIRATION TILL BADRUMMET





Ser ni vad jag ser?? Det lyser under handfatet! Huuuur snyggt??!



Stockholmstripp


Som ni märker är det rätt dålig action här inne, sorry. Just nu finns inte riktigt tiden för bloggen på det vis jag skulle vilja uppdatera den och ännu mindre tid finns till att checka in alla de bloggar jag brukar besöka. Heltidsarbete och halvtidsstudier gör sitt till, räkna sedan till en influensa på det så förstår ni, hmm... iiiiinte det bästa av förutsättningar till att finna inspirationen till att driva en blogg. 

Funderade ett tag på om jag kanske skulle ta en bloggpaus men så sade söta kollegan på jobbet häromdagen "Aka jag gjorde kyckling efter receptet på din blogg, det blev jättegott!" - och ja... då smälte jag på stört och all inspiration kom tillbaka med en gång! Tack snälla M - kram.


Hur som helst - här kommer ett inlägg från min och makens helg. Vi reste till Stockholm för att få lite kvalitetstid men också för att få inspiration till det som behöver göras i huset.

 Ingen kamera följde med denna gång, alla foton är tagna genom mobilen, därav den dåliga kvaliteten. 



Kommer ni ihåg "budget-renoveringen" som skulle göras i tvättstugan? Det visade sig att golvet var för slitet och behövde bytas ut. Det blir därför ingen budgetvariant av vår renovering, men ändå lite grand (återkommer till det i ett senare inlägg). Vi besökte olika kakelfirmor i Stockholm för att få lite inspiriation på nytt klinkergolv - grått och vitt, eller svart och vitt i tvättstugan - det var frågan :) Jag har bestämt mig, men - vad tycker ni??

Och om någon nu missat det så kommer Rotavdraget att minska till nyår och det innebär att jag och maken funderar på att även renovera ett av badrummen i huset (vi har 3 badrum). 



Och det här är  inspirationen jag suktar efter. Jag har fler alternativ men måste säga att jag går igång på detta...




Huuuureeey säger bloggerskan!! Shit vad fult säger maken!?????



Efter att ha vandrat runt i mååååånga kakel- och badrumsaffärer utan att ha hittat det jag letat efter fann jag inspirationen - i badrummet på mitt eget hotellrum!! 


Jamen kolla vad snyggt!!! 


Men jag kan ju villigt erkänna att toalettstolen iiiinte är my cup of tea, Dessutom väldigt obekväm att sitta på.



Kvällen ägnades åt en låååång promenad i en vacker miljö...




Hammarby Sjöstad. Jag dööör så fint!!!


Slussen. 


Gamla stan.

Och sedan dags att svida om till middagen.



Och denna kavaj är en snackis inom bloggvärlden just nu - från Lindex. 


On our way to dinner :)


Och morgonen därpå blev jag och maken lika förvånade...

Mobilfoton: Aka privat.

Efter allt duschande bildades ett klart hjärta mitt på spegeln fast resten av spegeln var helt igen-immat! What!?! Något nytt inom badrumsinredning som jag inte känner till?


Önskar alla en Glad Påsk Och tack för att ni kikar in här! 





9 kommentarer:

  1. Underbart ♡ ...
    Glad Påsk/Kram

    SvaraRadera
  2. Det finns ju hur mycket som helst att välja på till badrummet svårt att bestämma sig bara, du får dea lott kanske. Har också sett det där med hjärtat men vet inte vad det är kanske nåt man torkar spegeln med. Stockholm är en underbar stad. Borde besöka den oftare har ju barn där men då vill vi ju träffa dom.
    Ha en fin och skön Påsk
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint och vilka fina bilder på dig och maken :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Det är inte lätt att hinna blogga men vi gör det när vi kan!
    Ett hjärta på spegeln är verkligen något att försöka få!!
    Ha en fin påsk!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  5. Svårt med badrum....så kul att få svida om i huvudstaden...det var länge sedan jag/vi var där.
    Hoppas du fortsätter blogga...man behöver ju inte blogga varje dag...Ha en jättefin Påsk helg!!!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  6. Halloj! Vilka fina bilder på er till att börja med. Sedan skulle jag välja rått och vitt och de där med hjärtat är ju sååå romantiskt. Snyggt badrum, stilrent och enkelt. jag skulle nog inte välja sånt till mig själv, jag vill ha lite mer lantlig stil. Fast det är väldigt lyxigt och flott. Hoppas du snart känner dig riktigt pigg igen, att jobba fullt och plugga på det är strongt gjort. Klart man inte kan hinna blogga varje dag då. Ta hand om dig. Kraaaam Pia och Glad Påsk till er alla.

    SvaraRadera
  7. Grått, ska det stå så klart. Pia

    SvaraRadera
  8. Jag va i Gamla stan nyss och blev KÄR helt underbart när man kommer ner mot STHLM river view:) hoppas att du haft en lika härlig och solig påsk som oss i Götet.

    Ny post ute...En makalös sovrumsrenovering:)

    Ha en fin ny vardagsvecka

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera
  9. Vackra Stockholm! Ser ut som att vi varit där nästan samtidigt. Jag vill gärna går en sväng i Gamla Stan men denna gången var det Söders höjder som fick vår uppmärksamhet. Två tips på god mat i Stockholm är Spisa hos Helena och Ciao Ciao Due eller Primo. Denna gången käkade vi hos En grek och en halv turk.
    Snyggt badrumsinspo hittar du hos House of Philia. Påminner om det du gillar. Kram Anita

    SvaraRadera