lördag 25 april 2015

INREDA EN LITEN BALKONG

Källa: här.

En helt perfekt ampel för kryddorna till den lilla balkongen! 



MYSIGT & PRAKTISKT


Äldsta dottern vill ha hjälp att fixa fint på balkongen. Balkongen måste ju såklart inbjuda till mys tillsammans med kompisarna, men måste också anpassas för hennes intresse att odla kryddor och grönsaker :) En annan viktig sak är att skapa en ombonad känsla med insynsskydd på sidorna. 





Källa: här.

Bilder som inspirerar, återstår att se vad dottern tycker.

Och om någon skulle vara intresserad av att se hur dotterns balkong såg ut i hennes förra bostad så hittar ni inläggen här och här. 

Någon som har några tips??


Trevlig helg!


21 kommentarer:

  1. Så mycket fint
    Ha en toppen lördag
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Det var ingen lätt uppgift att ge råd för möblering av balkong. Har ingen som helst erfarenhet eftersom jag alltid bott i villa. Men tycker du visar fina idelösningar i dina bilder.
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  3. Åh så roligt att fixa till det på en balkong. jag har nog aldrig haft en.. fast jag såg någonstans att man tagit två lastpallar och en spjälsängsmadrass uppepå samt en trasmatta eller annan pläd+ massor av kuddar som en sorts sittbänk. Det var fint och så stora kärl att odla i i olika höjder samt utnyttja väggen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. vilket roligt jobb att fixa sådant. Jätte fina inspo bilder med du bjuder på.
    Hoppas att du har en fin Lördag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. En balkong kan man göra mycket av. Fina inspirationsbilder. Ni hittar säkert på nåt läckert.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  6. Kan tänka att du kommer att hjälpa henne med fixet! Sista bilden tilltalar mig mycket och jag tror att det är kvällstid som hon kommer att använda sin balkong och då får man utgå från det. Men kryddor och lite växter måste finnas för att man ska må bra.
    Fin helg på dig!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  7. Det där var ju så härliga inspirationsbilder att jag nästan önskar att jag hade en balkong istället för en trädgård:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Å så mysiga balkonger....kanske man får se dotterns balkong när den blir pimpad och klar ;))....ha nu en fin söndag...här har vi haft regn och ruggigt...nu skall jag snart dra iväg och stå på Loppisen i Parken och sälja ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  9. Många fina mysiga bilder! Bara sätta igång och fixa. :)

    Ha en skön söndag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Massor med kuddar ger mysig stämning. Och blommor förstås! Den översta bilden är supermysig och så fin med rosor!
    kram Sabina

    SvaraRadera
  11. Men åh vad kul! Tycker alla dina inspirationsbilder ser mysiga ut! Om man har en liten balkong kan det vara bra att ha bänkar istället för stolar så får fler plats. Med en massa kuddar såklart, så där lite låga så att det blir som en soffa nästan :-).

    Kram, ska bli kul att se!
    Malin

    SvaraRadera
  12. Åh, så mysigt att få hjälpa till att fixa hos barnen. Såg att vår Emelie hade satt kryddor och smultron i dom gamla äppellådorna vi hade med oss upp i våras. Tack för din fina kommentar hos mig. Jag älskar väskan och ska sanningen fram köpte jag en liten gul som det det bara passar en mobil och en liten peng i. Perfekt när man vill ha händerna fria. Kram Anita

    SvaraRadera
  13. Så fint och mysigt på dessa balkonger. Gillade verkligen den nedersta. Kram Suss

    SvaraRadera
  14. Åhh det är så mysigt med små balkonger, det går verkligen att göra riktigt mysigt på dem. Ombonat på nåt vis. Härliga inspirationsbilder du hittat.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  15. Det ser så mysigt ut på bilderna så jag börjar nästan fundera var på vårt hus jag skulle kunna bygga en balkong. Eller kanske flera. Det ser så mysigt ut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  16. Härlig balkonginspiration! Ska nog visa för min dotter :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  17. Precis sådana tips jag behöver nu när det är dags att fixa ute! Den översta ampeln gillade jag särskilt. Vet du var man hittar den?

    SvaraRadera
  18. Vilket roligt projekt att ta tag i. Vi har också en liten balkong på ovanvåningen som jag borde fräscha upp. Härliga inspobilder. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  19. Trevlig Valborg !!!
    Hoppas ni får fint väder....här verkar det inte så.
    Kramis bia ;)

    SvaraRadera