lördag 4 april 2015

GAMMALT HÖRNSKÅP I KÖKET





En ny (fast gammal) möbel har funnit sin plats i köket - blev kanonbra tycker jag!



Gammalt skåp i köket



Ibland har man tur :) Jag och maken råkade komma över ett gammalt hörnskåp som någon slängt, ja det är sant!!! 



Och på bordsskivan har jag påskpyntat med riktigt gamla trätuppar, sååå söta! 


Foton: Aka privat

Jamen visst är det ett fint skåp! Och jag tycker att det gör sig riktigt bra i hörnet invid matplatsen i köket, vad tycker ni??


Önskar alla en riktigt Glad Påsk!

14 kommentarer:

  1. Jamen det är ju bedårande fint och charmigt. Hur kan man vilja kasta bort ett sånt fint skåp??? Passar verkligen bra hos er. Tupparna är jättefina. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Har ju ett liknande själv, loppisköp, och tänk vad det sväljer mycket:)

    Ha en God och Glad Påsk!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Kanonfint skåp! Den enes skräp den andres fynd ;-)
    Ha en fin påskhelg. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Visst det är jättefint. Fattar inte att folk har sån agg mot de skåpen som är så praktiska och rymmer en hel del. Det blir så bra när man gör det efter sin eget huvud. De var ju rätt tråkiga som de var då de tillverkades. Återvinning är bra. Här på loppisar finns det massor av dom och själv har jag ett helt och två slaktade. Överdel till porslin och underdel i toaletten
    Ha en fin och skön Påsk
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Vilket fynd! Passae perfekt hos dig. Önskar dig en fortsatt skön helg. Kram Anita

    SvaraRadera
  6. Ett GRATIS hörnskåp! Bara så där! Det blev ju perfekt hos dig, du har det så himla personligt och fint!
    Och DU, måste säga att du var väääldigt vacker i förra inlägget!
    Kram och GLAD PÅSK!
    Judita

    SvaraRadera
  7. Det passar perfekt hos er det fina hörnskåpet!
    Och tupparna är jättefina de med!
    Kram och ha en fortsatt fin påskhelg!
    /Maria

    SvaraRadera
  8. Jättefint och så bra det blev! Önskar dig en Glad Påsk och sköna lediga dagar!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  9. Så fint skåp. Perfekt att komma över ett sånt. Kram Suss

    SvaraRadera
  10. Jag gillar skåpet skarpt....jag har ett liknande som jag fått ärvt av farmor, det var i furu och jag målade det vitt...och jag har det också i mitt kökshörn,;)....så fin vit panel ni har också ;)...önskar dej en fortsatt fin Påsk helg...än är den ju inte slut, hihi....
    Kram bia

    SvaraRadera
  11. Jag gillar skåpet skarpt....jag har ett liknande som jag fått ärvt av farmor, det var i furu och jag målade det vitt...och jag har det också i mitt kökshörn,;)....så fin vit panel ni har också ;)...önskar dej en fortsatt fin Påsk helg...än är den ju inte slut, hihi....
    Kram bia

    SvaraRadera
  12. Så fint skåpet är och hörnskåp är så praktiska för att inte tala om hur de piggar upp en vrå! Vi har ett liknande i köket som jag målat grått eftersom det var så fult, grå är en bra färg om man vill ha ett gammalt stuk.
    Hoppas din påsk varit fin!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  13. Charmigt! Vilket fynd!
    Glad Måndag! Kram Ewa :)

    SvaraRadera