lördag 10 januari 2015

LJUSSTAKE MED PATINA




Ett foto från en del av mitt kök taget kring jul. Ingen direkt ny vy för er som brukar kika in här, men en liiiten detalj har faktiskt tillkommit :)




Gammal ljusstake



Jag passade på att ta några foton från köket för en tid sedan som jag tänkte visa...




Foton: Aka privat.


En underbart vacker ljusstake tycker jag! Den är lite sliten vilket visar att den varit till glädje för andra människor innan den hittade hem till mig :) Och checka färgen på ljusstaken, stort gilla :) Ni som följer bloggen vet kanske vid det här laget att rött är en favvo-färg hos den här bloggerskan.


Önskar alla en fab lördag!


Tjing aka


25 kommentarer:

  1. Lite nostalgikänsla över den ljusstaken, min mormor hade två liknande som hon alltid dukade med till jul.
    Himla fin takkrona :-)
    Ha de got. Kram, Cat

    SvaraRadera
  2. Underbar ljusstake, så fina bilder att jag vill bara komma hem till dig o titta o titta o bara mysa :)
    Ha en underbar helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. En riktig pärla ju, den ljusstaken har nog varit med om ett och annat. Lyst på middagsbordet vid fest och vardag. Vad mysigt det ser ut där i soffan, man vill slå sig ner en stund. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Du har så fint hemma hos dej ;)....och jag gillar både ljusstaken och kuddarna...ett riktigt mys hörn ;))...här väntar vi på snö stormen som är på väg....tycker det är mysigt när det snöar , då man är inomhus, hihi....
    Trevlig lördags kväll!!
    Stor kram bia

    SvaraRadera
  5. Riktigt riktigt snygg! Passar perfekt hemma hos dig! :)

    Kram Åse

    SvaraRadera
  6. Sååå fint! Gillar färgen också...
    Ja det är alltid så kul att kika in till dig och få en dos inspiration!
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  7. Vilken superfin ljusstake! Älskar också färg och att få in lite gamla saker i hemmet.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  8. Verkligen fint i köket.
    Ha en fin kväll!
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Så liten mysig hörna i köket. De ljusstakarna är bara så fina. Ett tag samlade jag på såna röda målade med vita blommor.Det gick bra när jag hade ett stort hus att placera i. 3 rum och kök sväljer inte så mycket.Den där kronan är jag förtjust i.
    Ha det så gott i snö och blåsvädret hörde att ni skulle få en hel del. Här försvann det inom några timmar men blåsten är kvar.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  10. Superfint! Ja det är häftigt med patina och historia runt saker o ting.

    Trevlig helg, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  11. En alldeles underbar ljusstake som passar perfekt i ert hem!
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  12. Jättefin ljusstake som passar så himla bra in i din stil. Du är så duktig på att få till en fin helhet.
    Ha en fortsatt fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Vilken underbar hörna att slå sej ner i !
    Dom milda färgerna får det att kännas s om en plats för återhämtning och vila. - Så vackert ♥
    Kram till dej och ha en fortsatt fin helg !
    / Anneli

    SvaraRadera
  14. Jättefint och så svenskt!
    Ha en bra fortsatt helg!

    SvaraRadera
  15. Gillar när det är använt och nött, på äkta vis. Verkligen fin ljusstake!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  16. Felicidades me encanta tu blog, espero tu visitq

    SvaraRadera
  17. Jättefin! Kul när något har varit med lite och har en historia med sig!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  18. Jättefin, passar perfekt i ert kök,,,
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  19. Ljusstaken ger barndomsminnen när jag firade jul hos mormor o morfar. De hade en liknande ljusstake som sattes på julbordet. Den passar perfekt hos dig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  20. Åh så vacker!! Den ljusstaken hade mer än gärna fått bo här hos mig :) :) Kram Anna

    SvaraRadera
  21. En så mysig vrå i ert kök! Ljusstaken är underbar. Påminner om den enda ljusstaken jag har efter min farmor,den har jag haft framme båda jularna sedan min pappa gick bort. Innan hade han den alltid på sitt köksbord under julen.
    Ljuskronan ovan är också mycket vacker!
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  22. Härlig ljusstake och så mysigt du har det vid kökssoffan. Fräscht med rött vitt och grönt.

    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  23. Jamen, så perfekt och det slitna är också så där perfekt som gör att det ser avslappnat ut! Full pott!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  24. Fint! Passar så bra så där. En kvinna berättade just att hon fick nya kopparsaker att få rätt patina genom att lägga dem i rabatten ett år. Smart!

    SvaraRadera