fredag 16 januari 2015

BUDGET RENOVERING TVÄTTSTUGA





Renovering av tvättstugan pågår och kanske är ni några som är intresserade av att få se hur långt vi hunnit? :)




Renovering tvättstuga



Som utlovats kommer här lite foton från vår tvättstuga. Och eftersom jag vet att ni är flera som vill se bilder från själva renoveringen så kommer här några bilder på det :) Vi är ju långt ifrån klara med tvättstugan men allt eftersom renoveringen går framåt så kommer jag att göra inlägg på det. 


Före renovering.


Så här såg tvättstugan ut när vi flyttade in i huset sånär på att vi tagit bort ett högskåp. En gulnad furudörr (ut mot trädgården) som jag v.e.r.k.l.i.g.e.n retat mig på! Standardskåpen var iiiinte i bästa skick kan jag säga, det syns dåligt på bilden men oj så skitiga de var!! Och bakom skåpen skymtas väggen, en ljusblå väv som sett sina bästa dagar.


Efter renovering.


Den uuuurtrista furudörren målades vit och vit pärlspont sattes upp på väggarna.


Två skåp sparades, de målades vita och fick nya beslag.


En täckskiva monterades längst ned på skåpet och dolde att skåpet egentligen varit två separata skåp från början (skillnaden ser ni på bild ovan). Men skåpet är faktiskt långt ifrån klart, det ska få sig en lantlig makeover har jag tänkt :) 


Jag har sett ut två taklampor som ska hängas upp och det kommer att bli kanon tror jag! Återstår taklister och foder också som ni ser.


De nya strömbrytarna och eluttagen ser ut så här...


Love It!


Elementet är borttaget och kommer att målas vitt när det kommer på plats igen.



Det roligaste att ju att inreda och jag har faktiskt köpt en del inredningsdetaljer som jag tycker passar in här.  


Korgar.


Tvättmedelsförvaring.


Strykbräda (den gamla blev äldsta dottern glad över att få :) )


Överdrag till strykbrädan från GreenGate.

Foton: Aka privat.


En liten sneak peek så här långt från den ena delen av tvättstugan som ju inte alls är klar ännu.  Men det blir ju så mycket fräschare tycker jag. Plastmattan kommer faktiskt att sparas ett tag till men på sikt kommer den att bytas ut mot ett svart-vitt golvklinkers - som ju bara är sååå klassiskt och sååå fint!! Men eftersom vi har ett stort hus att renovera och en megastor trädgård att planera så får det vänta ett tag.

Jag vill slå ett slag för återbruk, två trista standardskåp kan göras fina igen med lite kärlek - bra för plånboken och bra för miljön :) Maken trodde att vi skulle få lov att "blåsa ur" hela tvättstugan, men denna budget-variant blev helt ok tycker jag :)


Tjingeling aka


25 kommentarer:

  1. Men oj så fint! Är det verkligen samma tvättstuga. Tänk vad lite färg och väggbeklädnad kan göra. Kul med renovering!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Det vi har sett hittills är ju hur bra som helst ;)...kul att få se slutresultatet senare ;))...visst är det roligt att få renoverat...här blir det förhoppningsvis tapetsering av vardagsrummet i vår....önskar dej en jättefin helg!
    Stor kram bia

    SvaraRadera
  3. Det där blir nog perfekt och vad bra att ha en ganska så stor tvättstuga, de brukar ju vara så små att man får backa in.Härligt att ni tar var på det som finns och fixar till det.Det gillas mycket här. det gör ju jag med.
    Ha det så gott i din fina tvättstuga
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Jättefint ni gör !!!!!! Strykbrädan måste jag bara få veta var du hittat? Kramar Marita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marita och tack för din kommentar här inne hos mig :) Vad kul att du gillar strykbrädan, du hittar den här: http://www.isabellasmith.com/mobler-og-smating/17495-strygebr.html

      kramiz aka

      Radera
    2. Hej igen och supertack för svar! Jag har i många år letat en snygg strykbräda, då den nästan alltid står framme( i matsalsdelen hi hi) hos mig. Tänkte mig den där nästan som en liten möbel, såå otroligt snygg. Tack igen. Kramar Marita

      Radera
    3. Marita, det kommer nog bli kanon tror jag!! Strykbrädan skäms ju inte över sig, superfin :)

      Kram aka

      Radera
  5. Roligt att få följa med på tvättstugerenoveringen. Ser jättefint ut, så snygga detaljer du hittat.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Gillar återbruk! Även om strykbrädan är ny måste jag få veta var du köpt den! Jag har letat på loppis i flera år efter en strykbräda i trä men inte hittat någon. Kan jag få tag i en ny i trä blir det bra.
    Önskar dig en fin helg, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  7. Men vad snyggt det blir! Lite färg gör väldigt mycket. Riktigt läcker strykbräda.
    Ha de gott. Kram, Cat

    SvaraRadera
  8. Bra tankar om återvinning eller återbruk. Tänk vad små detaljer kan göra stora underverk. Fint Aka du har verkligen det där lilla extra som krävs för att skapa ett bra resultat med relativt små medel. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  9. Sååå snyggt det blir med så enkla medel änd! :-)
    Men vaaaar har du köpt strykbrädan??? Måste ha!!! :-)

    Kraaaaam Åse

    SvaraRadera
  10. Ser jättefint och fräscht ut. Skulle också vilja lyfta vår tvättstuga, men just nu är det roligare att stöka utomhus. Ska bli kul att se hur du tänker förvandla skåpet.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  11. Va fint, ni är aå duktiga! :)
    Trevlig helg!
    Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  12. Så fint! Bra tänk där och med ett bra resultat...
    Alltid lika kul att kika in till dig!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  13. Vad kul att få följa renoveringen! Och vilket resultat! Roligt att du också gillar återanvändning, tänk vad lite färg kan göra!

    SvaraRadera
  14. Så snyggt det blev! Vi målade om alla våra furudörrar i nya huset under förra våren. Vilken skillnad det blev. Kram

    SvaraRadera
  15. Så snyggt det blev!! Kul att kunna förnya och fräscha upp med små medel ibland!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  16. Så fint det blev, tänk vad lite färg gör... och smarta ideer.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  17. Blev ju hur bra som helst. Jag håller på med hallen och det är också budget variant.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  18. Bara man har fantasi och kreativitet så behöver inte renoveringar bli så dyra. Tvättstugan blev ju så himla fin, och att se före och efter bilder är alltid lika kul !
    Det är ofta dom där små, små detaljerna som gör det.
    Ha en fin vecka och sköt om dej !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  19. Mer än okej, det är jättefräscht!
    Vi har svart-vitrutigt golv i lilla badrummet ;) :) SÅ nöjd med det!
    Så fin strykbräda, var har du hittat den?
    Kram/maria

    SvaraRadera
  20. Vad fint ni har gjort! Och vilken snygg strykbräda! Var har du köpt den? Jag tycker nästan det är roligare att återbruka och göra budgetrenoveringar för då får man verkligen gnugga sina geniknölar och använda lite list!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  21. Hej.
    Var har du köpt den fina strykbrädan. Jag har letat, å letat efter en i trä, men hittar ingen tyvärr.
    Med vänlig hälsning Loo
    pigglan@lnctv.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Loo!

      Kul att du gillar strykbrädan, du finner den här: http://www.isabellasmith.com/mobler-og-smating/17495-strygebr.html

      kramiz aka

      Radera