måndag 29 december 2014

VINTERDUKNING MED FLIRT ÅT VÅREN




Grönt och vitt med lite bruna nyanser - gårdagens dukning. Och nu kanske ni tror att vi bara äter och äter här hemma denna jul - och ja, det är nog faktiskt tyvärr något åt det hållet, pust!!




Att fira julafton en gång till



Här kommer ett inlägg till släkten och till er andra som kanske är intresserade av att se lite av min dukning :)

Svärmor kom förbi igår och vi åt en god middag tillsammans hela familjen - supertrevligt!





De finaste likörglas av mörkt glas - jag fyndade mååånga på loppis, vilken lycka :)



Jag hängde istappar av glas i takkronan i köket. Jag funderar om istapparna ska få hänga kvar året om som prismor, eller blir det för vintrigt... Vad tycker ni??


Tre ölflaskor med en snittblomma i varje, kan knappast bli enklare än så. Jag placerade en lägre ölflaska mitt på bordet mellan två högre.



Det blev ett vintrigt tema men ändå med en flirt åt våren tycker jag :)

Och SÅ KLART blev det efterrätt :) Äldsta dottern...


...på väg att servera en kladdkaka med dajmgrädde, alltså huuur gott!!!

Och tro det eller ej men självaste tomtefar dök upp igen trots att julafton redan varit!?


Men jag måste ju säga att tomten såg nåååågot suspekt ut i år, hmmm... Han hade ju bland annat magrat en hel del sedan förra året... och svarta nylonstrumpor? 


Men snäll var han ju ändå tomten :)


Äldsta dottern blev tokglad över sin fina...


... eljusstake av smide - sååå fin!!


Men snällast tror jag minsann att svärmor varit i år...

Foton: Aka privat.


... för oj så mycket klappar hon fick! Men glada var vi nog alla som fick en andra julafton bara så där liksom :)


Tjingeling Aka


33 kommentarer:

  1. Underbar dukning! Vintrig med hopp om vår! Jag gillar också att använda flaskor som vaser :) Så fina likörglas du fyndat!
    Kram och ett gott slut på 2014 önskar jag dig!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken otroligt vacker dukning!! såå fina bilder ockå. Och nu tror jag jag fick lite inspiration till vår nyårsdukning:)

    Kram
    Pernilla

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Va kul att följa med på ditt kalas med goda kakor och allt.
    Gott nytt år på dig nu från Maria

    SvaraRadera
  4. Vackert, stämningsfullt och mysigt!
    God Fortsättning!
    Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  5. Jättefin dukning, så fräscht och helt klart får jag vårfeeling.
    Och din stora taklampa är fantastisk.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Så vacker dukning båda dagarna. Och sen gillade jag likörglasen du fyndat på loppis. Kram Anita

    SvaraRadera
  7. Åhh så vackert hos dig...jättefin dukning också!
    Önskar dig en skön tisdag innan nyår!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  8. Så härligt med en till julafton! Tomten med nylonstrumpor var ju bara för läcker och snäll verkar det som med så många fina paket.
    En jätte vacker dukning, med härliga färgtoner och liljorna är verkligen pricken över i!
    Istapparna i kronan kan du ha jämt tycker jag, de ser ut att höra dit.
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  9. en underbar start på det nya året önskar jag dem !!! älskar alla angie från Tyskland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Angie! And I wish the same to you! Happy new year!!!

      Many hugs
      Aka

      Radera
  10. Jättesnygg dukning!

    Och vilken snygg tomte :-)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Istapparna kan helt klart hänga där året om.
    Dukningen var jättefin.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  12. Den dukningen gillar jag, så krispig och vacker. Som vintern och våren. Likörglasen är urfina... Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  13. Härligt att flirta lite med våren så här i slutet av december. Önskar dig ett gott slut och ett härligt 2015. Kram Åse

    SvaraRadera
  14. Riktigt vacker dukning och det där med ölflaskorna gillade! Prismorna var superfina i takkronan!
    Jaa du, mat, mat och åter mat. Vi har heller inte gjort nåt annat än ätit på vår resa över jul, men nu när vi är tillbaks har vi sagt att vi båda MÅSTE börja träna. Får bli efter nyår, får då är det ju meeera mat ... ;-)
    Önskar dig ett riktigt fint Gott Nytt År!
    Kramar!
    Judita

    SvaraRadera
  15. Vilken vacker dukning!
    Susanne

    SvaraRadera
  16. Wonderful, really wonderful.
    I wish you a Happy New Year from Spain

    Peace and Love


    Marina

    SvaraRadera
  17. Din dukning är så vacker med sina enkla dekorationer, man kan göra så mycket av enkla medel när man har öga för det - som du har!
    Tomte med nylonstrumpor - ja, inte är det som det var förr, hi hi!
    Önskar dig en riktigt trevlig nyårsafton!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  18. Vacker dukning du har gjort
    Gott nytt år
    kram Rosa

    SvaraRadera
  19. Tack för allt fin du bjudit på i år! En trevlig nyårsafton och ett riktigt gott nytt år önskar jag dig!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  20. Åh så fin dukning du gjort !! och istapparna tycker jag blev jättebra...ha dom uppe hela året tycker jag ;))
    Nu vill jag önska dej ett GOTT NYTT ÅR !!
    Ha det gott fina!
    Kram bia

    SvaraRadera
  21. Jättefin dukning!! Ha nu ett Gott Nytt År. Kram Anna

    SvaraRadera
  22. Egentligen borde jag ju inte bli förvånad längre över hur enormt kreativ och duktig du är på att dekorera, pynta och inreda så det ser ut som värsta proffset har varit framme !
    - Vilken magiskt vacker dukning ♥
    Istapparna kan absolut hänga kvar till vårkanten...Ja det ser ut som hos Elsa Beskows, Kung Vinter i hans fantastiska slott !
    Tack för all inspiration och alla fantastiska bilder som du skämmer bort oss med !
    Önskar dej och din familj en mysig nyårsafton och ett Gott nytt år !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  23. Så var det dags att fira in det nya året med. Det måste ju varit härligt med en så fin julrepris innan dess, Våren är ju inte alltför långt borta. Det har ju vänt.
    Ha ett underbart 2015 både på bloggen och in real.
    Kramar från Meta

    SvaraRadera
  24. Uuuh, vilken vacker dukning, så lätt och härlig i färgerna, det bådar om en vår framöver! Underbart vackert och fräscht. Som vanligt hos dig!
    Gott Nytt År
    Agneta kram

    SvaraRadera
  25. Vilken fin dukning och härlig tomte! Kram Stina

    SvaraRadera
  26. Vacker vårlig dukning!
    Gott Nytt År!
    önskar Elisabet

    SvaraRadera
  27. Det blir rätt mycket ätande de här dagarna, känner det på byxorna...
    Du dukar så fint! Roligt med inspiration. Jag tycker att det är roligare att duka än att laga mat.

    Kram och god fortsättning på 2015!
    Agneta

    SvaraRadera
  28. Som alltid mycket inspiration o fina bilder inne hos dig. Ser fram emot att kika in här under 2015. Gott nytt år fina Aka. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  29. SUPERFIN dukning galet snyggt : ) älskar flörten med våren dotter är ju bara så fin, vilken fin julklapp hon fått! kram på dig Aka och Gott nytt år!/Sofia

    SvaraRadera
  30. Visst är det så att man redan vid nyår känner lust för en flirt med våren. Tomten verkar vara en tomte i tiden!
    Det är väl helt ok idag att tomtefar kommer i nylonstrumpor, vi är väl moderna människor utan fördomar!
    Stor kram M.E

    SvaraRadera
  31. Vilken vacker dukning och snygg tomte ;) Önskar dig en God Fortsättning! Kram Suss

    SvaraRadera
  32. Fina likörglas! Har ett tips på en hemsida där man kan hitta fler fynd, Yardsale.se

    SvaraRadera