måndag 15 december 2014

MITT HUS ÄR MED I ETT TYSKT INREDNINGSMAGASIN









Julmagasin



Ni som följer bloggen kanske minns att det kom ett inredningsteam och gjorde ett julreportage hos oss för en tid sedan. Vissa bilder har visats i Drömhem & Trädgård och nu visar även tyska inredningstidningen Landhaus bilder från vårt hem.


 - huuur kul är inte det :)


Det som är extra roligt är att tidningen har en helsida med "Shop the look" :) 



De har bland annat hittat ett alternativ till min... 


... lampa i biblioteket.


Och ett alternativ till mitt brickbord...


Det finns också tips på att köpa ett alternativ till en kudde som jag har i min soffa här hemma. 


Och hur ser då inredningsdetaljerna i tidningen ut hemma hos mig...



... så här!

Tidningen har också hittat ett alternativ till min hyacint-vas..



Och så här ser vasen ut hos mig...


Kanske den roligaste bilden i tidningen var yngsta dotterns "Rudolf med röda mulen"-kakorna :)


Jamen huuuur söta!!!


Och en bild på mysig samvaro kring köks-ön bland julkakor och godis :)


Josefine, Susanna och Molly.


Och ni som följer bloggen kanske ser att lampan över köksön numera är utbytt...

Foton: bilder fotograferade ur tidningen Landhaus, övriga bilder Aka privat. 


... till den här plåtlampan!

Nu - full fart  mot julafton!!!


Tjingeling aka


23 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Wooow! Så cooolt! Kraaaam fina goa du. / Pia

    SvaraRadera
  2. Så fint och spännande!!! Jättefina bilder. Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Åh så roligt, Grattis!
    Så fint!
    Den där plåtlampan sparade jag en av dina bilder tidigare, den vill jag bara ha.
    Var har du köpt den, vilken leverantör kan det vara?

    Ha der gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  4. Så himla roligt, jag är så glad för din skull för jag gillar verkligen din stil!
    Ha en fin vecka, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  5. Wow, så roligt!! Grattis! Ditt hem är som en dröm, så himla fint.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Jättekul, grattis! Tänk så många du inspirerar... nu även tyskarna:)

    Ha det bra!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Så jättekul !!!...måste kännas bra och stolt måste du ju vara också ;))....jag har läst om ditt hem i Drömhem...jag prenumererar på den tidningen;))....hoppas du har det bra nu i julruschen ;)
    Kramisar Bia

    SvaraRadera
  8. vad kul att få vara med i tidningar. Undrar ibland hur det känns.. Så fint som du har så är det inte så konstigt att de kommer. Grattis.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Åh gud vad roligt för dig stort grattis, det måste kännas jätte kul.
    Ha en fin kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Nä, vad roligt!!! Vad mysko det måste kännas att se sitt hem i en tidning, ja mitt eget är ju inte lämpat för tryck, ha ha. Verkligen jättefina bilder var det, och vad roligt med köptipsen!

    Jenny

    SvaraRadera
  11. Nä med gud så roligt!!!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  12. Waoooooooo ,så häftigt & otroligt vackert ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  13. Så himla roligt, så glad jag blir för din skull !!!
    Tänk så många som njuter och får inspiration genom att titta in i ert vackra hem !
    Kram / Anneli


    SvaraRadera
  14. Vad kul! Superfina bilder!!! Gillar din plåtlampa jättemycket!
    Fnissar lite åt Falunrot :-)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  15. Så roligt! Och så fint!
    Känns det inte konstigt att se sitt hem så där i tidningen? Kul med alternativen till dina saker.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  16. Men vad roligt! Så stolt du måste vara - med rätta. Känner igen lampan, vi har haft en sån. Min morbror gjorde dem själv för länge sen.

    SvaraRadera
  17. Häftigt att se ditt hem genom ett magasin ! Jag förstår verkligen deras val :) kram Anns

    SvaraRadera
  18. Vilket kvitto för dig och maken tänker jag. Kul!

    SvaraRadera
  19. Jätteroligt att det publiceras igen! Och helt naturligt för ni bor SÅ fint! God Jul och Gott Nytt År! Kram Anna

    SvaraRadera
  20. Åh så kul!!! Många fina bilder, förstår att de visas om igen.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  21. Vilket himla trevligt reportage och kul med få-till-stilen- grejerna.

    Ha det fint i jul
    Anette

    SvaraRadera
  22. Jag hade tappat bort dig men nu är jag tillbaka och gratulerar till det fina reportaget! Vackert har ni det som vanligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  23. Vilket fint reportage från ditt härliga hem, grattis. Önskar dig en riktigt fin julhelg. Kram Åse

    SvaraRadera