tisdag 2 december 2014

LANTLIGT BADRUM - INREDNINGSDETALJER MED GAMMALDAGS PRÄGEL





Gamla ting med en historia bidrar till en lantlig känsla i badrummet.




Badrumsdetaljer



Jag har fixat lite i badrummet som jag vill visa er. Jag gillar gammaldags detaljer i inredningen och tycker mycket om att ta tillvara och göra mysigt med ting från loppis, auktioner eller second hand - gillar återbruk! 








Foton: Aka privat.


Näverkorgen - som faktiskt är en gammal ryggsäck fungerar som tvättkorg. Vi har flera badrum i huset så därför funkar det bra att ha en modell mindre tvättkorg i respektive badrum. Toalettpapperet förvaras i en gammal spånkorg. Och för att göra det lite "juligt" placerades några kvistar i ett gammalt glaskrus. 


Ett enkelt, miljösmart och busbilligt sätt att skapa en lantlig prägel i badrummet! 



Önskar er en fin vecka!



21 kommentarer:

  1. Det ser verkligen skönt och mysigt ut i ditt badrum. Låter ju hur bra som helst att kunna ha flera badrum. Förlåt om jag påpekar detta, Är det inte spånkorgar du menar??
    Vackra är de i alla fall.
    Ha en fin mitt i veckans dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du ju alldeles rätt i Meta!! Tack för info, nu har jag ändrat :)

      Kramar aka

      Radera
  2. Snyggt och trevligt! Och jag gillar dina spånkorgar istället för plastiga korgar som är så urtråkiga.
    Ha en fin adventsvecka vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag gillar ditt enkla, naturliga secondhand-tänk! Smakfullt och praktiskt. Snyggt!

    Ha en fin tisdagskväll.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Superfina korgar, så fina som detaljer. Du har verkligen skapat en underbart lantlig känsla, du är så duktig på det.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Du tar då priset.. Wooow vad fint och enkelt. Det ser verkligen så fräscht ut fast inte pråligt. Gillar mycket. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  6. ich liebe ihre dekoration!!! angie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vielen Dank Angie! Ich wünsche Ihnen ein schönes Wochenende!
      Umarmung aka

      Radera
  7. Like it a lot! Väldigt fräsch och vackert! Kramar Anna

    SvaraRadera
  8. Fina bilder som alltid :) Men...näverkorgen är ju något alldeles extra!!! Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Så fint du har gjort...jag har börjat att ta in mer och mer från naturen jag med (jag har ju t.o.m tagit in en stubbe, hihi)...gillar också återbruk, mer och mer...tillbaka till naturen, hihi...jag har en likadan brun flaska, har satt en ljusslinga i den...gillar det mörka kaklet på badrumsväggen;))...ha en fin dag...vi ska ut och äta julbord ikväll....det ska bli gott;))
    Kramis bia

    SvaraRadera
  10. Jag har två såna glaskrus om jag tänkt ha nån ljusslinga i eller nått. Men längre än till tanken har jag inte kommit!

    Sen så skulle jag inte sagt något om våra hjärtan i vardagsrummet. Nu har ena börjat ge upp, en sektion har slocknat på den. Får flytta den i köket så jag har 2 hela i vardagsrummet och hitta nått annat till köket.
    När man talar om trollen....

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Det är så fint att blanda in gamla detaljer i inredningen. Du har ett superfint badrum.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  12. Jag älskar den där blandningen som gör det så personligt och hemtrevligt ! Man tager vad man haver, är ett bra inrednings motto :)
    Ha en fortsatt fin vecka ♥
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  13. Ja visst blir det en härlig blandning när man blandar gammalt och nytt, jag gillar det...den gamla korgen var verkligen fin som tvättkorg! Ja det är alltid lika kul att kika in till dig...
    Varm kram från ett kyligt Öland och Titti

    SvaraRadera
  14. Så fint att blanda in gamla saker mot det moderna. Och så kommer de ju till användning igen!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  15. Jättehärligt badrum! Så personligt och roligt när man kan återanvända gamla grejer, speciellt till något det egentligen inte är gjort för.

    SvaraRadera
  16. Åå vad jag gillar ditt sätt att inreda på. Allt blir så varmt, personligt o vackert, en fröjd att kika in här o bli inspirerad. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  17. Vad lantligt och vackert i ert badrum. Så fint du gjort. Kram Suss

    SvaraRadera
  18. Waoooooooo så vackert ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  19. Du är duktig på att göra det läckert. Du spär på min längtan efter ett gammalt hus med mycket atmosfär.

    SvaraRadera