lördag 27 december 2014

JULBORDSDUKNING 2014




Rött, vitt och grönt - julbordets färger även detta år.



Att duka till högtid


Att duka till fest är roligt tycker jag - det gör mycket att få sätta sig vid ett fint dukat bord - sedan är det liksom bara det glada humöret som fattas :) 

Julbordsdukningen denna julafton blev rätt likt förra årets, men nytt för i år var den smala fina löparen med mönster som delade bordet i två hälfter. 






Foton: Aka privat.


Traditionellt och enkelt! 

Liknande smålöpare finner ni i vilken second hand-butik som helst och ofta förvarad lindad på rulle.


Tjingeling aka


23 kommentarer:

  1. Fin och enkel dukning, precis i min smak :-) Läckra glas!
    Ha de gott. Kram, Cat

    SvaraRadera
  2. Stilfullt, vackert och inbjudande! God fortsättning på helgerna!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Så vackert och så passande hemma hos er. Påminner lite om min dukning.. Önskar dig en god fortsättning.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Oj så fint!

    Ha en God Fortsättning på Julen, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  5. Så festligt det ser ut. Kul med ljusen i äpplena har tidigare bara haft värmeljus så där.
    Ha det gott resten av helgerna
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Vad festligt och högtidligt dukat. Gillar äpplena med ljusen i så rustikt och mysigt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Ser att du också dukade med granris och äpplen, hihi...själv la jag inte ner så mycket möda på att duka, det var ju bara min familj och mina föräldrar...men lite fint vill man ju göra förstås ;)...jättefin bordsdukning som du gjort ;)
    Trevlig helg!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  8. Fint! Gillar verkligen ljusen i äpplena.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  9. Åh,waooo så vackert ♡ .......
    /Kram

    SvaraRadera
  10. så vackert dukat, det är härligt att slå sig ned vid ett vackert dukat bord. läckra ljusstakar :-) Kram åse

    SvaraRadera
  11. Vilken smakfull och stilren dukning, jättefint! Du fixar alltid och gör sååå snyggt:) Ha det bäst kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  12. Det är en fröjd för ögat att slå sig ner vid ett vackert dukat bord och det här är vackert.
    Smaklig måltid!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  13. Det är så roligt att se andras fina dukningar, själv är jag värdelös på att duka fint,mjar glömmer liksom bort det.

    Jenny

    SvaraRadera
  14. Vilken njutning att få sätta sej till detta bord !
    Så himla vackert och hemtrevligt du har dukat ♥
    Och naturens underbara dekorationer är dom bästa och vackraste !
    Varma kramar till dej och en fortsatt fin helg !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  15. Så fint!
    Försökte kommentera igår, men det gick inte, få ser om det går bättre idag!

    SvaraRadera
  16. Vad kul det är att kika runt och hitta bloggar som fortfarande är igång och som jag följt...
    Vacker juldukning du hade i år (också)! Naturligt och mysigt på alla sätt. Vad kul med inredningsrepotage i tysktidning! Förstår att de kommer och vill ha er med som har så fint, grattis.
    God fortsättning,
    Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  17. Så fint, en "äkta " juldukning. Både hemtrevligt och vackert:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  18. Så juligt och vackert!! Ha nu en fin fortsättning på helgen. Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Enkelt och VACKERT och så fint med naturliga inslag!
    Ha det fortsatt fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  20. Så fin dukning, visst är det roligt att duka fint, nästan lika viktigt som maten tycker jag.
    God fortsättning önskar jag dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  21. Traditionellt, enkelt, men framförallt väldigt vackert. Precis som man kan förvänta sig hos dig :)

    Jag vill önska dig en underbar fortsättning på 2014 och ett riktigt Gott nytt år om vi inte hörs innan ♥

    SvaraRadera
  22. Mycket vackert, gillar allt glas, lite grönt och lite rött. Helt i min smak.
    Gott slut på gamla året och kram
    Anette

    SvaraRadera