lördag 6 december 2014

GAMMALDAGS BADRUM MED MODERNA INSLAG





Modernt kakel och klinkers men för övrigt har badrummet en gammaldags prägel.




Mix av gammalt och nytt



Jag har bloggat ett tag och ser i statistiken vad i min inredning som drar många läsare och mitt badrum är något som fångar intresse.






Foton: Aka privat.


Jag gillar blandningen  nytt och gammalt och försöker att genomsyra hela huset i denna inredningsstil. Jag tycker att det är fint när husets ålder och karaktär återkommer i inredningen, men vill inte skapa ett museum, jag vill att inredningen ska ha inslag som visar att det bor en modern familj i huset.

Jag tycker att stilen i vårt badrum står sig över tid även om inredningsvindarna blåser åt lite olika håll vad gäller valet av kakel och klinkers. Och ibland blir man blind, ser nu att elkontakten S.Å K.L.A.R.T ska bytas ut till en sådan här. 

Önskar alla en fin andra advents-helg!


Tjingeling aka 


12 kommentarer:

  1. Verkligen fint och en smakfull blandning av det gamla och det nya. Den svarta kontakten kommer att göra sig bra där. Jag drömmer om att vinna pengar så att jag kan renovera våra två badrum. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Åh så himla fint du har det i badrummet, gillar allt.
    Hoppas du får en bra dag/ kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Vita badrum är rent och vackert.Det gäller att tänka till. Kakel byter man inte varje vecka precis. Ibland är det bra att se sina foton alltid upptäcker man nåt.
    Ha en bra andra avenstsöndag
    kram Meta

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Stilfullt och klassiskt!
    Önskar dig en skön helg,
    Titti

    SvaraRadera
  5. Fint och fräscht badrum ;)...jag gillar särskilt den lilla lampan på badrumsskåpet, jättefint!
    Ha en fin kväll nu...
    Kram och hej från Bia

    SvaraRadera
  6. Älskar den blandningen av gammalt och nytt som gör det till ett personligt och vackert badrum !
    Viktigast är att hitta sin egen stil och inte låta sej stressas av vad som är "inne" eller inte !
    Önskar dej en fortsatt mysig helg ♥
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  7. Klassiskt och fint och inte överpyntat!
    Tycker också att husets karaktär ska återspeglas, inredning och hus ska stämma överens, att blanda gammalt och nytt är inte lätt men det kan bli bra - du kan!
    Fortsatt fin helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  8. Jättefint! Försöker också att blanda gammalt och nytt. Ha en fin kväll! Kram Stina

    SvaraRadera
  9. Jättefint badrum! Du har en fin känsla!

    SvaraRadera
  10. Verkligen super snyggt badrum !
    Trevlig kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera