onsdag 12 november 2014

SOMMARHUS MED KÄNSLA





Ser ni det vackra - eller ser ni bara allt jobb...




En gammal skönhet



Jag och maken tog med oss syrran och hennes Johan för att kika på en sommarstuga...



Syster yster & Johan.














Foton: Aka privat.


Jag ser allt jobb - men inte så mycket... FÖRE DET ser jag det genuint vackra. Helt underbart. Och omgivningen - nästan trolskt. Här skulle jag trivas.

Och som min syster sa "- det är nästan man kan ana den gamla kvinnan i huckle bakom knuten". Och så är det.


Jag önskar att någon gång i livet få nyckeln i hand till en sådan pärla.

Att knalla runt i omgivningarna och känna historiens vingslag. 








18 kommentarer:

  1. Åhh jag ser allt det fina bara. Den vackra pardörren, takbjälkarnas krusiduller, de gamla genuina fönstren.. Jag älskar gamla hus.. Tack fina du för tipsen om Falun.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul att renovera och få njuta av resultatet. Ni har lite kvar hemma vid har jag förstått så bäst är nog att vänta ett tag, annars blir det lätt för mycket av det goda.
    Trodde syster Yster skulle ha det.
    Ha en bra dag
    kram meta

    SvaraRadera
  3. wunderschöne bilder!!! danke für die inspirationen!!! liebe grüße und einen schönen abend von angie aus deutschland

    SvaraRadera
  4. Jag är förtjust i gamla hus och gårdar, det finns en historia, en personlighet och något genuint som ska tas om hand på ett varsamt sätt.
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  5. När jag ser gamla hus som börjar vissna så tycker jag lite synd om dom. De behöver lite kärlek.
    Huset ser jätte mysigt ut!

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Älskar gamla hus och deras historia !
    Jag ser arbetet men ser det samtidigt som något positivt ;) - Det finns så många hus som behöver "räddas" !
    Sköt om dej ♥
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  7. Det finns så många vackra trähus, små smycken som våra företrädare lämnat efter sig. Jag älskar dem och önskar att det finns folk som orkar ta hand om dem och ge dem den kärlek de behöver för att kunna stå ytterligare 100 år.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  8. Jag ser verkligen det fina! Potentialen! MEN visst ser jag även jobbet... ;) :)
    Men helt klart vackert!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  9. Underbart vackert! Men ni har ju redan ett underbart vackert hus. Kram Anita

    SvaraRadera
  10. Vilket fint hus. Jag kan också se potentialen, tänker inte så mycket på allt jobb... Och Carola så bra hon är! Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Visst är det mycket jobb, vi har ju precis gått igenom just den biten här. Men att få se ett förfallet hus få liv igen är verkligen värt allt jobbet. Och så här efteråt så är man lite stolt över att ha gjort det.
    Superfint hus!! Kram Hanna

    SvaraRadera
  12. Skulle säkert bli bra...nu har vi ju ett gammalt torp, så jag vet ju hur mycket som måste fixas innan man kan bo i ett gammalt hus, hihi....och ni bor ju helt trolskt redan ;))...men visst är det roligt att ha ett sommarhus....
    Stor kram bia

    SvaraRadera
  13. Jag ser allt det vackra - men också en hel del jobb! Men vill man så går det. Lycka till i letandet efter stuga.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  14. Verkligen underbart hus! Fast en del jobb, förstås. Roligt att se dina fina bilder.

    SvaraRadera
  15. Man ser det vackra och man ser hur mycket bättre det kan bli efter lite jobb
    ha en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  16. Ett underbart hus som jag gärna skulle ta mig an om jag hade tid!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  17. Jag vill också hitta ett sånt hus...någon gång i livet!
    Varm kram, Titti

    SvaraRadera
  18. O magiskt vackert. Vilken potential...wow säger jag bara.
    Ha de gott och en trevlig helg på dig.
    Kram från Maria

    SvaraRadera