söndag 2 november 2014

PÅ FÄDRENS MARK DEL 2




En helt fantastiskt vacker miljö att strosa runt i - omgivningarna där min morfar och mormor bodde tillsammans med min mamma då hon var en liten bebis :)




Att söka sina rötter



Jag tog maken och yngsta dottern med mig och åkte på en utflykt för att kika på min mormor och morfars första egna boende - en lägenhet i ett stort hus vid vattnet. Jag hade aldrig varit där, men hört berättats en hel del om huset - det så kallade "uddenhuset". 


Vi  parkerade bilen och gick till fots för att komma till Uddenhuset.











Foton: Aka privat.

Och för en liten stund stannade tiden upp, helt magiskt! Tänk vad kul det hade varit att få spola tillbaka bandet och se hur livet var för min mormor och morfar när de bodde här tillsammans med min mamma som då var 1 år :)


Önskar alla en fin vecka!


12 kommentarer:

  1. Vad spännande att se vart ens morföräldrar bott. Vilket speciellt hus det var. Vad fin du är i din kappa/rock. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder du bjuder på :) Den första bilden helt underbar!! Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ibland önskar man att hus, träd och vägar kunde berätta. Nu kan vi bara ana vad det hände där. Vackra trakter du kommer från
    Ha en bra vecka
    kram Meta

    SvaraRadera
  4. Underbar plats... Har också gjort en sådan vandring, kul att se hur förfäderna har levt och bott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Spännande att se var ens ,morföräldrar bott ..och när din mamma var 1 år.....vemod, vemod....jag tycker allt gammalt är spännande, men kanske inte för nära , som tex nu när mina föräldrar nyss har flyttat...du förstår säkert, ;))......ha en fin kväll och morgondag;))
    KRAM BIA

    SvaraRadera
  6. danke für die tollen bilder und inspirationen, eine schöne woche wünscht angie aus deutschland

    SvaraRadera
  7. vilken mysig utflykt♥
    det är spännande att få sig en bit av familjens egna historia. kram♥Gabriella♥

    SvaraRadera
  8. Så klokt av er att göra denna resa i din mormors och morfars spår. - Hos dom flesta slutar det med en tanke...
    Man blir hel som människa när man känner till sitt ursprung tänker jag. Så viktigt att att generationerna delar med sig av sin historia med varandra.
    Varma kramar / Anneli

    SvaraRadera
  9. Kul att se gamla hus som man har historia till. De levde ju lite annorlunda mot hur vi gör idag med alla tekniska prylar.

    Fin portal ni fixat!! Jag skulle vilja ha någon sån men vet inte vart jag ska ställa den bara? :)

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Så mysigt & vackert ♡ ...
    Ha en underbar dag/Kram

    SvaraRadera
  11. Men åh vad kul att se! Och så fint!!!

    Härliga fina bilder du tar!!!

    Ha en fin dag!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Historiens vingslag...ett magiskt ögonblick!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera