torsdag 2 oktober 2014

DETALJER TILL TRÄDGÅRDEN




Huuur charmigt är inte detta!? En tupp gjord av plåt skymtas bland grönskan, en detalj som fångar ögat och bidrar till en lantlig touch.



Att hämta inspiration



Det är sent på säsongen men bloggerskan har trots det fullt upp utomhus med olika trädgårdsprojekt :) Och jag går igenom foton som inspirerar mig.






En vacker trädgårdsdesign tycker jag. Och den där svampen är ju bara huuuur fin som helst! 



Stöd för växter finns redan i min trädgård, men jag planerar faktiskt för ytterligare ett växtstödsprojekt...



Äldsta dottern strosar runt i en vacker miljö och i bakgrunden skymtas flera växtstöd i olika material - så snyggt!!



Staketet ovan ingår definitivt i bloggerskans kommande projekt :)


Foton ovan: Aka privat.


Foton från i somras då jag och döttrarna besökte en jättefin trädgård! Nu finns bilderna sparade i en inspirationsmapp och ger mig mängder med tankar och inspiration inför kommande trädgårdsprojekt :)


Önskar alla en riktigt trevlig helg!



7 kommentarer:

  1. Kul att inspireras av saker man sett. det där med repen i staketet var vi väldigt inne på när vi skulle rama in poolen. Ska bli spännande att se ur ni tänker. Byster i trädgården är ju så vackert och lite franske tycker jag eller Italienskt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Det är härligt med en sån mapp att sukta i när det är trist och mörkt ute på kvällarna som nu och i vinter tänk vad den förgyller tillvaron och att få planera med den det är ett lyckans stund.
    Ha en fin fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Mycket fint ögongodis för trädgården....den där tuppen var ju för härlig...likaså svampen ;)...trevlig helg till dej med;))
    Kramis bia

    SvaraRadera
  4. Kul med planering av trädgårdsdetlajer, det finns ju mycket att välja på

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  5. Åhh du har det så fint i din härliga trädgård! I dag har det varit en underbar dag på ön, sol och vindstilla...en magisk dag!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  6. Så vackra bilder!

    Trevlig helg!

    Ina

    SvaraRadera
  7. Så mycket vackert! Jag gillar ju höns och faller förstås för din tupp. Här ska jag strax släppa ut mina på dagens upptäcksrundor i trädgården.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera