torsdag 9 oktober 2014

AFTERNOON TEA I LANTLIG DRÖM





Min fina kompis Katrin i färd att mumsa i sig fika :)




Fika med klass



Jag och vännen Katrin tog en afternoon tea i en helt fantastisk miljö! Jag vet faktiskt inte vad som imponerade mig mest faktiskt, den mysiga interiören eller allt gott som fanns att äta :) Något jag däremot vet är att jag trivs i Katrins sällskap - och vi hade myyyycket att snacka om som vanligt :)



Katrin hugger in på allt gott som fanns att välja på :) Och spana in miljön...








Olika små rum med möbler som andades lika mycket historia som själva stället vi befann oss på, i den vackraste delen av Dalarna - Tällberg. 



Katrin. 


Jamen ni ser väl själva - huuuuur gott????


Foton: Aka privat.

Och till och med bloggerskan hamnade på bild. Och det var ju nääästan att jag fick skämmas över alla snittar jag lassade upp på tallriken, mmmmm.....räkröra och rödlök, jisses så gott!! Fanns nog inget kvar till övriga gäster tror jag :)


Och utomhusmiljön var nog om möjligt ännu vackrare än interiören, återkommer med bilder på det i nästa inlägg!



Önskar alla snälla människor som kikar in här en trevlig helg :)

16 kommentarer:

  1. Så mysigt! En skön helg till dig oxå. Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Hej! Det var så länge sedan jag tittade in här. Har varit en värdelös bloggvän det sista året. Men som du säkert läst om på min blogg så miste jag min son Martin den 16 november förra året. Idag har jag för första gången startat en bloggutmaning inne hos mig och hoppas så klart du har lust att titta in. Kramar Pia

    SvaraRadera
  3. Vilket mysigt ställe! Och gott fika! Här har jag redan tagit helg och önskar dig en trevlig sådan, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Vilket fantastiskt ställe! Ett utflyktstips för semestertider!
    Ha en riktigt fin helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  5. Jamen visst är det vacker miljö i Tällberg!
    Och så mycket gott ni fick!
    Trevlig Helg, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  6. Underbart! Vilken fin miljö, jag tokälskar den gröna tapeten. Den har jag spanat in i så många år men den passar inte in här tyvärr eller kanske till panelen i hallen. Vad mysigt att träffas så där och tanka energi. Din kompis ar en ursnygg tunika tycker jag undrar vad hon köpt den? Du ser lika fräsch ut som vanligt. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Åhh vilket ställe, och så mycket gott att äta....stället utstrålar harmoni.....önskar dej en toppen helg...hoppas ni har bättre väder än vi....mulet och grått!
    Kram fina

    SvaraRadera
  8. FINT! Så vackert...
    Jag önskar dig en fin höstkant...
    Här har löven snart fallit och vi eldar kamin om kväll och morgon. Katterna kommer in våta i pälsen med halva skogen hängande i hasorna... Köksgolvet är då mer som stampat jordgolv än målade plank! hih...

    Ha det gott,
    Kul att se dig igen!

    Linnea i Solglänta

    SvaraRadera
  9. Vilket ställe! Sån't skulle man unna sig lite oftare faktiskt.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  10. Wow va mysigt och gott :) Kram Anna

    SvaraRadera
  11. När jag läser detta längtar jag dit. Och snart skall jag det.
    ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  12. Så mysigt och fint det ser ut
    kram Rosa

    SvaraRadera
  13. Det där kan man kalla en njutfull miljö !!
    Härligt att unna sej en sån dag med en fin vän.
    - Förstår att ni gärna åker tillbaka dit !
    Ha det gott !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig miljö och så mycket gott ni har ätit.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  15. Så mysigt, Dalarna levererar som vanligt :) kompistid är guld värt, känner stor ödmjukhet för riktiga vänner, både kul och tryggt.
    Ha en supermysig helg fina du.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Vilket plejs! ;-) Och så mycket GOFIKA!!
    Förstår att ni gick bananas och käkade upp nästan allt, haha!
    Kram o ha en skön helg, vännen!
    Judita

    SvaraRadera