fredag 19 september 2014

HÖSTPIFFAD FÖRSTUKVIST - KVISTAR I GAMLA KÄRL





Enklast tänkbara - äppelkvistar i gamla kärl.




Att pynta för höst




Så här har det sett ut på min förstukvist denna höst...










Foton: Aka privat.


Två riktigt gamla kärl placerade på bord och golv - med äppelkvistar i. 

Jag har sagt det förr, naturen bjuder på det vackraste...



Tuuuusen tack alla som röstade på mitt bidrag i fototävlingen! Jag kom på 3:e plats av totalt 88 deltagare så jag är ju så klart helnöjd med det :)

Önskar alla en riktigt fin helg!


Tjingeling aka

29 kommentarer:

  1. Det var ju fint bara att få vara med. Så fint det är med äpplen på kvist.
    Ha en fin lördag
    kram Meta

    SvaraRadera
  2. Jättefint på din förstukvist! Och dina pardörrar - to die for! Tokgillar dem, och så fint kärlen matchar dörren.
    Grattis till 3:e platsen!
    Ha den bästa helgen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Som vanligt, såååå vackert och smakfullt! Grattis till vinsten i sovrumstävlingen! Kram Niina

    SvaraRadera
  4. Aka, jag som ville att du skulle vinna! Men klart en 3: e plats är inte dåligt det heller.
    Stilrent och snyggt som vanligt på förstukvisten!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaaaaa jag ville ju också vinna Monica!! :) Men jag får vara nöjd med 3:e platsen och såååå kul att du röstade på mig :) Tack snälla <3

      Kramar aka

      Radera
  5. Gahh läckert : ) du kan du Aka : ) trevlig helg! kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Så fint du gjort...älskar gamla bruna flaskor...har också några stycken...så fint med en kvist i dom ;)...och grattis till en tredje plats...inte dåligt det heller !!...önskar dej en trevlig helg!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  7. Så fine billeder du viser og tillykke med 3. pladsen.
    God dag til dig.
    Klem Lonni

    SvaraRadera
  8. Så snyggt som vanligt:) Grattis till 3:platsen och ha en fin dag. Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Åh,så vackert ♡ ...
    Grattis mé till tredje platsen!

    /Kram

    SvaraRadera
  10. Fint! Det er sånt jeg aldri kommer til å tenke på...
    enda jeg har både gamle flasker og kvister!

    SvaraRadera
  11. Grattis till tredje platsen!
    Naturen bjuder absolut på det vackraste! Och under hela året kan vi faktiskt pryda med något naturligt - bara vi tittar oss omkring.
    H en ny fin vecka, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  12. Mysigt! Mm kanske dags att fixa lite höstväxter till entrén.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  13. Så höstfint du gjort! Snyggt som alltid:)
    Ha det bra!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  14. Gillas skarpt!! Snyggt med gamla krus och kärl, ger sådan charm

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  15. Fint med kvistarna i vackra kärl. Grattis till 3:dje platsen. Ha en fortsatt fin vecka. Kram åse

    SvaraRadera
  16. Så fint du har gjort, perfekt med en så fin veranda.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  17. Vad fint du bor och vad fin verandan blev med lite piff :)

    SvaraRadera
  18. Jättefint :) Du har det ju så himla fint hemma.
    Kram och ta hand om dig...

    SvaraRadera
  19. Less is more ! Jätte fint.
    Grattis till 3:e placeringen :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  20. Super fint höstpyntat!
    Gissa om jag längtar tills min farstukvist är klar så jag får pynta lite ;)

    Stort GRATTIS till pallplatsen!

    Önskar dig en fin hösthelg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  21. En underbar o välkomnande entre. Grattis till pallplatsen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  22. Grattis till den fina 3e platsen! Fint och välkomnande vid entren. Kramar Anita

    SvaraRadera
  23. Önskar dej en toppen helg...hoppas ni inte blåser bort ;))
    Kraaam bia

    SvaraRadera
  24. Fint höstpyntat på förstukvisten!
    Jag har fortfarande sommarblommorna kvar men i helgen tar jag nog in dem.
    Grattis till tredjeplatsen!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  25. Åh så fia bilder
    Ha en bra helg
    Hanna

    SvaraRadera