söndag 7 september 2014

EGETBYGGT VÄXTHUS AV GAMLA FÖNSTER




Inte nog med att hon är söt som socker den där Molly, hennes växthus är minst lika charmigt som hon själv :)




Mysigt uterum




Jag hälsade på min fina kompis Katrin för någon vecka sedan och wow vilket supercharmigt växthus pappan i familjen byggt åt dottern Molly! Tyvärr glömde jag kameran hemma så jag fick använda mobilen istället, häng på...









Familjens granne bytte fönster i sitt hus och då blev de gamla fönstren över - perfekt att göra eget växthus av :)


Och gröna fingrar har flera i familjen, även Mollys bröder :) Vad himla kul att ha ett gemensamt intresse!



Skylten ovan skulle jag också vilja ha. Perfekt att hänga på ytterdörren om besökare skulle komma förbi :) Jag skulle också vilja ha en skylt där det står "At The Beach" :) Tror minsann att det får bli nästa års projekt att göra sådana :)



Och kolla in vad duktiga Katrin gjort - coola fotsteg av cement  visar vägen in till växthuset - jag vill oxå ha!!! :)





Foton: Aka privat.

Katrin inne i växthusets. Ja vad säger man - huuur fint som helst! Och är det någon som fått inspiration av detta och undrar något kring bygget, maila mig så tar jag reda på mer info.


Önskar alla en fin vecka!


Tjingeling aka

15 kommentarer:

  1. Wow, sååå fint växthus med så många fina detaljer!!Härlig inspiration för oss andra :)

    Hoppas helgen varit bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  2. Den pappan skulle gärna få bygga ett växthus åt mig också, supersnyggt!
    Tack för att du visar, det är så kul att få inspiration!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Jisses det var ett av de snyggaste och häftigaste växthus jag sett!! Så mycket fina detaljer och snygg möbel:) Ha en fin vecka kraaaam från vännen Maria

    SvaraRadera
  4. Men åhhh så himla fint. Jag dånar. Smart att kanske göra sådana små skyltar att hänga upp lite här och var. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Såå fint och fönstret det är ju bara så härligt hör lite till Dalarna eller????? Nu kan hon odla och fika hela dagen lång.
    Ha en skön vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Helt underbart fint!!! Vilken dröm!
    Hoppas din helg har varit fin!
    Kramar!
    Judita

    SvaraRadera
  7. åh så mysigt och fint växthus
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Precis ett sånt växthus skulle jag verkligen vilja ha, superfint.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder!! Wow så flott :) Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Ett sådant växthus vill jag också ha, helt ljuvligt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Wow vilket växthus och gjort av bara gamla fönster...vill ha!!

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  12. Åhhh så charmigt och fint växthus...vill också ha ett sånt, hihi....står högt på min önskelista...kanske en dag så slår drömmen in ;).önskar dej en fin start på veckan min vän.
    Kram och hej från mej;)

    SvaraRadera
  13. Helt underbart växthus, otroligt charmigt.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  14. Himmel så fint! Nästa vår ska det bli nytt växthus här så jag skulle behöva lite tips just med bygget....
    Jättefina bilder också!
    Ha en solig vecka.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  15. TACK snälla rara du:)

    Åhhh så underbart vackert växthus, me like!!!

    Må så gott
    KRAM

    SvaraRadera