tisdag 15 juli 2014

ATT TROLLA BORT EN TRÅKIG UTOMHUSVÄGG



Med enklast tänkbara medel försvann en del av den långa garageväggen som jag stört mig på så länge. 




GAMLA TING MED EN HISTORIA




Jag har äntligen tagit itu med ilandsproblemet "en alltför lång och tråkig garagevägg" och det blev ju himla bra tycker jag. 



Väggen är lång och rymmer en klätterväxt på ena sidan och ett litet fönster...




 ... vid den andra delen av väggen. Det innebär en lång sträcka med bara vägg, inte fint tycker jag... Så med lite gamla ting lurades ögat och väggen upplevs nu inte lika lång och tråkig längre :)



En ljugarbänk, en gammal lykta och träkrattor.




Jag lade till ytterligare en kratta till väggen och ett glaskärl bredvid lyktan...



Perfekt att ha hundkex eller andra vackra sommarblommor i kärlet, eller att helt enkelt bara låta den ensamt pryda sin plats.







Ovan, vy från vägen med staketet och skuggrabatten i förgrunden.



Foton: Aka privat.

Och på ett litet kick försvann den trista väggen och istället fångas ögat av gamla ting som ser ut som om de alltid tillhört gården. 


Ha det fint!


Tjingeling aka


17 kommentarer:

  1. Jättefint tycker jag, som gillar att dekorera även utomhus! =)
    Jag väntar på att få sätta upp den gamla cykeln på väggen, men mannen är inte fullt lika entusiastisk ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Lite piff kan göra underverk och ljugarbänken är ju jättetrevlig, man kan ju använda den!
    Ha en fortsatt fin sommar, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Underbart och helt i min stil och smak. Bra att sakerna passar med huset så där, precis som du skriver. De ser ut att alltid stått där. Fin lykta. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Blev ju toppenbra med en bänk vid väggen.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Verkligen fint det passar på ert fina hus och i Dalarna. Krattorna är så fina vackrare än de vi köper nu. Pallen är ju pricken över iet.Du kan du
    Önskar dig en fin sommarkväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker förtrollning . Kram åse

    SvaraRadera
  7. Så fint det blev! Ha det sommarmysigt. Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Så lantligt och fint det blev...helt perfekt;)
    Ibland är det bra att man kan trolla, hihi...
    Ha det gott min vän...
    Sommar kram
    Bia

    SvaraRadera
  9. Tänk vad lite som behövs för att ändra ett utseende. Sätt dit något eller plocka bort och det kan bli helt annorlunda.

    Härlig semester ni haft. Hade ni hyrt hus?

    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Trolleri trollera så bra det va! ;) du är duktig du och har många fina ting. Kramar

    SvaraRadera
  11. Det blev super tycker jag... älskar dessa gamla ting! Det ger en sån härlig känsla :)

    Tack för din gulliga kommentar hos mig.. det gjorde gott ska du veta!

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  12. Himla fint ju! Du lyckades verkligen trolla bort en trist vägg med jättefina saker...
    Ha en solig dag!
    Sommarkram,
    Titti

    SvaraRadera
  13. Vad smart! Det blev jättefint!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Dina magiska fingrar o kreativa ideer trollar bort en trist vägg på ett smart sätt. Superfint. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  15. Fantasi och några fina saker... vips så är det mycket bättre.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  16. Så jättefint det blev :). Må så gott kram från Maria

    SvaraRadera