torsdag 26 juni 2014

TRÄDGÅRDSDESIGN I SKUGGRABATTEN








Foton: Aka privat.


Jag tokgillar fin trädgårdsdesign och har samlat på mig en del fina ting på olika platser i trädgården. Och nu har ytterligare ett smycke funnit sin plats i trädgården, denna gång i skuggrabatten. En glaskula som verkligen lyser upp sin plats bland hostor (i olika färger) under två klotlönnar. På kortsidorna av rabatten har jag placerat daggkåpor. 

Och i bakgrunden ser ni ett av sommarens projekt, att lägga kantsten och grus framför huset - can´t wait :)


Tjingeling aka

24 kommentarer:

  1. Så fin design och vackert när solstrålarna når den!
    Ha det fint med ert "stenjobb"!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Att designa i sin trädgård ä ju så himla roligt och härligt. Jag förstår att du är ivrig. Vilka fina trädgårds smycken! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vad fin! Härligt glas.
    Ja, du de där projekten de tar aldrig slut eller hur? ;)
    Ha en fin kväll!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  4. Aka, så glad jag är för att just Du finns. Så vackert trädgårdssmycke.
    När sommaren bjuder på sin grönska och allt de sköna som hör till. Visst är det då man önskar att tiden ska stå still?
    Var rädd om Dig och de dina!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Monica! Jag har tänker på dig mycket och hoppas att du njuter sommaren och att du och de dina har det bra.

      Många kramar aka

      Radera
  5. Snyggt, det är liksom pricken över iet.
    ha en skön helg
    kram Meta

    SvaraRadera
  6. Visst där det härligt att ha olika trädgårds figurer i trädgården....fin kula i gult...jag har en liknande i turkost på landet....idag har jag varit och köpt två grodor som yogar på Rusta på rea, hihi...blev så förtjust i dom, jag som yogar,hihi....det fanns även en bauta stor Buddha, som jag tittade på....tyvärr köpte jag den inte,men i morgon ska jag tillbaka och se om den finns kvar...har jag tur så ;)....
    Kram min vän...
    Bia

    SvaraRadera
  7. Visst är de fina, något liknande finns här hemma hos oss, gillar dem skarpt. Ha en härlig helg. Kram Åse

    SvaraRadera
  8. Vad fin
    Hoppas du har en bra dag och att du haft det bra sen sist jag skrev något hos dig, jag har varit dålig på att kommentera men jag är inne på alla de bloggar jag följer nästan dagligen.
    Ha en skön helg
    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Åh... vilken fin! En sån skulle jag vilja ha!

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Jättefin! Gillar den skarpt!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  11. Hej vännen så fint du har det i trädgården och visst är det kul att pynta lite extra:) Ha det bäst kraaaaaaam från Maria

    SvaraRadera
  12. Fint med lite lagom pynt i trädgården. Glas är ju så vackert när solstrålarna lyser igenom.
    Lycka till med grusprojektet. Det finns alltid att göra!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  13. Å så fint! Längtar tills vår trädgård blir fin. Kram

    SvaraRadera
  14. Jättefint <3 och så söt den lilla bollen var :) Sådant piffar upp. Här är det snart färdigmålat och då ska jag gå bananas på trädgården. Kram vännen <3

    SvaraRadera
  15. Härlig trädgård, så mysigt som allt hemma hos dig!
    Det är så mysigt att fixa ute vare sig det är balkong, täppa eller trädgård;)

    Kram till dig
    Adela

    SvaraRadera
  16. Waooo...Så fint & vackert!

    /Kram

    SvaraRadera
  17. Superfint! Vad duktig du är!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  18. Så fina trädgårdsbilder!
    Kram och ha en fortsatt fin söndag!
    /Maria

    SvaraRadera
  19. Så fint du har det och vacker trädgårdskonst.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  20. Vilken fin!!!! Den lyser verkligen upp i skuggrabatten.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  21. Snygg, den lyser säkert upp lite snyggt när solen landar på dess kula

    Har bytat blogg och lämnat Le petit jardin bakom mig...så häng med mig här istället
    http://konstattleva.blogspot.se/

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  22. Projekten tar aldrig slut hemma hos er :-) ni är fantastiska!

    SvaraRadera
  23. Så fint. Det behövs något oväntat här och var.
    De där projekten finns det gott om :)
    Kram Maria

    SvaraRadera