söndag 8 juni 2014

KANDIDAT-EXAMEN




En dag att minnas - dottern har tagit sin examen!




Den bästa av dagar



Här kommer ett inlägg till släkten (och för er andra som vill hänga på). Äldsta dottern har tagit sin akademiska examen och jag kan ju säga att det var en av de mest fantastiska av dagar jag varit med om, känslorna... ja vad kan jag säga, jag visar helt enkelt bilderna...



Det började med bandceremoni i stadshuset...  





Klänningen 
fick dottern kvällen innan examensdagen som en överraskningspresent av mig och övriga i familjen :)


Efter bandceremonin gick eleverna i kortege genom samhället för att sedan sluta upp vid skolan...



... där de fick äntra scenen i aulan för att ta emot gåvor från lärarna :)



Efter detta bar det av till domkyrkan där det hölls en minnesvärd ceremoni.


Och vid det här laget hade yngsta dottern (som inte vill vara med på bild i bloggen) hunnit skämmas mååååånga gånger över bloggerskan som inte kunde låta bli att lipa :) Hur kunde jag glömma att ta med mig servetter????


Under dagen fick dottern sin examenspresent av oss...


... för att säkerställa att hon inte ska glömma sina rötter och sitt ursprung, oavsett vart i landet hon väljer att arbeta.


Men dagen var inte slut i och med detta, det bjöds på fler trevligheter och överraskningar!Vid middagen i stadshuset fick dottern ett stipendium för den uppsats hon skrivit! Och ja, här blev det dags för bloggerskan att börja lipa igen...





Foton: Aka privat.


En sådan här dag etsar sig fast i minnet för evigt och jag känner sådan tacksamhet över att det går så bra i livet för mina tre barn.




29 kommentarer:

  1. Undrar vem som kan hålla ögonen torra en så dag. Härligt för er alla hälsa och gratta dottern.. kul att få, se det var ett och annat ansikte som var bekant för mig som Dalkulla
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Fint! Underbart och kärleksfullt. Minns när min äldsta tog studenten och sedan sin examen vid universitetet Woow VAD STOLT JAG VAR. Sitter just och är deppig över att det inte går så bra för ett av mina barn. Är såå glad för din skull. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Klart man fäller tårar eller storbölar också, men jobbigt att inte ha näsduk. Grattis till snygga dottern och att hon äntligen är färdig. ha en en skön kväll.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Grattis till din fina dotter! Jag lipar jag med jämt, fick än tår i ögat bara av att titta på dom fina bilderna;). Ha det så bra i försommar värmen //Niina

    SvaraRadera
  5. Åh, vilka härliga bilder och vilket fint minne för livet! Jag har själv en magisterexamen så jag vet vilket slit som ligger bakom de där universitetspoängen. Ett fint smycke som hon säkert kommer att bära med stolthet hela livet.

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder, er fina dotter är bedårande vacker grattis till examen : ) fint smycke och underbar klänning! kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Åh, vad roligt för henne att hon fick stipendium. Stort grattis till henne.
    Jag förstår att du lipa och var stolt.
    En sån fantastiskt vacker dotter och vilken fin klänning och vackert halsband.
    Stolt ska du vara över din fina, smarta och vackra dotter.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. Åh jag förstår din glädje och stolthet till fullo!!!! Hurra för henne!! Fin hon är:)

    KRAM
    Milla

    SvaraRadera
  9. Grattis till dottern ....och till en stolt mamma också ;)))
    Fina bilder du visar ;))
    Kram till dej !!!
    Bia

    SvaraRadera
  10. Vännen, det är underbart, jag förstår att du är enormt stolt! Det är en lycka när det går bra för barnen.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker och duktig dotter du har :)
    Tror jag det att tårarna kom. Du kan vara stolt fina du <3 stor kram och tack för du delade med dig

    SvaraRadera
  12. Grattis till dotterns examen, lycka till i framtiden.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  13. Men åh! Stort Grattis till er dotter. Och förstår att ni så klart är världens stoltaste föräldrar!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Wow! Förstår att du måste varit stolt!!! Vad härligt för din dotter.
    Vilka fina bilder du tagit på din vackra dotter i sin supersnygga klänning!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  15. Så underbart stort **GRATTIS** till din fina dotter & all Lycka i framtiden/Kram

    SvaraRadera
  16. Grattis till examen och stipendiet. Vad kul för henne!!

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  17. Åh så härligt! Ett stort GRATTIS till din fina dotter, så roligt! Jättefina bilder också...
    Ha en fortsatt solig och varm vecka!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  18. Grattis till dottern!!
    kram Rosa

    SvaraRadera
  19. Förstår din/er stolthet över dottern, så fin och duktig!!Är också sådär lättrörd och tar till lipen ;)

    Kram P

    SvaraRadera
  20. Stort grattis till din vackra och duktiga dotter, all lycka i framtiden till henne!!

    Förstår att det var svårt att hålla tillbaka tårarna som stolt mamma, men är väl mer än okej en sådan här speciell dag :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  21. Gratulerar! Vilken duktig flicka och jag tycker att du som mamma kan få skvala och gråta hur mycket du vill en sån fin dag! Lycka till till alla barnen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  22. Underbart inlägg!

    Ett inlägg fyllt av kärlek . Lipa på du. När sjutton skall man annars få lipa glädjetårar :-)

    Så vacker och duktig dotter. Mycket att vara stolt över!

    Happy friday

    SvaraRadera
  23. Att gråta av glädje är det finaste som finns...då lever man och känner man. grattis till den söta studenten

    kram Kajsa

    SvaraRadera
  24. Har hon så gröna ögon eller är det linser? Väldigt vacker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla anonym för din fina kommentar! Jag har förstärkt färgen i fotot, därav blev färgen i ögonen starkare, dottern har inga linser.

      kram aka

      Radera
  25. Men det var nästan så jag med lipade av ditt fina inlägg! Vad duktig och vacker dotter du har, sista fotot är ju helt magiskt!

    /Jenny

    SvaraRadera
  26. Så fin hon är! Förstår att det var en stor dag och att du är glad och stolt!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  27. Vilken underbar dag och vilken vacker dotter, klart att man får lova att gråta en skvätt av stolhet. Kram Åse

    SvaraRadera