torsdag 29 maj 2014

TO KEEP CALM & CARRY ON










Foton: Aka privat.



Det är en ren fröjd att kunna hänga tvätten utomhus. Men varje gång jag gör det påminns jag om allt jag inte hinner med i trädgården just nu, alla rabatter som behöver rensas, planteringar som skulle behöva göras, maskrosor som sticker upp här och var... Och så fint många redan hunnit göra i sina trädgårdar bland bloggar jag följer... 

Det gäller att inta vidvinkelperspektivet - att fokusera på det vackra som gör en glad, istället på sådant som ej hunnits med och som skapar stress - och mina tulpaner och den fina torkvindan är sådant jag gläds över när jag vidgar vyn :) 


Var sak har sin tid och nu är det fullt fokus på att klara tentan på måndag :) Wish me luck :)


Önskar alla en riktigt fin Kristi himmelsfärdsdag! Och tack för att ni fortsätter att kika in här hos mig trots dålig uppdatering :)


kramiz aka

(en särskilt STOR kram till dig Pia)

15 kommentarer:

  1. Åh, vad vackra och somriga bilder. Jag håller med dig att det är så underbart att hänga ut tvätten, den luktar ju så gott när den fått torka utomhuss, mmmmm.
    Jag har inte hunnit med nånting i trädgården och ogräset växer så det knakar men det gör ingenting, jag tar itu med det när jag har tid.
    Stort lycka till med tentan, ska hålla tummarna för dig.
    Stor Kram Bodil.

    SvaraRadera
  2. Din torkvinda är hur fin som helst. Man kan inte hinna med allt och det går bra ändå, trädgården finns kvar tills du känner att du hinner med den igen. Stort lycka till med tentan.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilken fin torkvinda du har. Trädgård behöver jag inte tänka på för i år, då hela gården snart ska grävas upp för jordvärme. Men jag tycker inte det gör nått om det är lite vildvuxet heller, det finns ju så mycket som är så vackert i naturen att titta på ändå den här årstiden. Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  4. Åh så härliga bilder och ja, allt har sin tid...
    Men jag vet hur det är, man är inne och man är ute, vill hinna med så mycket och hinner ingenting!
    Nåja, nu tar vi helg och bara njuter...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  5. Vännen, det är många som inte riktigt hinner med varken hem eller trädgård, det räcker gott att visa upp det som är fint. Din torkvinda är en prydnad för trädgården!
    Lycka till på måndag, jag ska tänka på dig!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  6. Härliga sommarbilder!!! Ja jisses vad gott det är när tvätten kan hänga ute :) Ha det fint. Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Nej men vet du, de som hinner med trädgården har antagligen en massa annat som inte hinns med istället? Så himla fin torkvinda, jag visade precis sambon och jag tror han blev lite kär han med. Lycka till med tentan!

    Ha en fin helg,
    Jenny

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder! Så känner jag också i bland, men det löser sig.
    Ha en bra helg!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  9. Så länge sedan jag var inne hos dig. Jag har mycket att läsa ikapp, så spännande. Och det första jag möter är din fina torkvinda. Så underbar.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Önskar dig verkligen lycka till med tentan. Det du inte har gjort hinner du med en annan dag
    Ha det gott i helgen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  11. Visst doftar tvätten underbart, när den hängt ute:) Lycka till med tentan, håller tummarna:) Stor kram från Maria

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt ljuvliga sommarfoto & ...Känner riktigt den härliga doften av nytvättat som hängt ute/Kram

    SvaraRadera
  13. Visst luktar det ljuvligt :)

    Trevlig kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  14. Vilka underbart somriga bilder! Bilder att varva ned till. Bilder vilka påminner om att andas.

    Håller tummarna för att tentan skall gå vägen.

    Kram

    SvaraRadera