söndag 20 april 2014

PÅSKEN HOS OSS





Ta lyra då!!!! Maken in action med dammsugaren (har hittat något bakom fåtöljen som ska slängas) :) Det här är faktiskt den mest vanliga synen hemma hos oss inför middagar - jag lagar maten och maken städar. Och jag bara ääälskar dessa ögonblicksbilder - tagna utan medveten pose eller styling:)




Tid att umgås




Ni som följer bloggen vet att det av och till kommer inlägg till släkten på annan ort - och detta är ett sådant :) Men självklart får ni andra som vill också hänga på :) 


Har jag berättat att jag har den stiligaste av svärmödrar???



Men good looks hjälper tyvärr inte när det kommer till att fixa snygga påskägg, haha :) Svärmor höll faktiskt på att kasta in handduken...



Men vadårå - så pjåkigt blev det väl ändå inte :)



Sedan blev det dags för påskkort och där vann maken STOOOORT...



Men ingen påsk utan god mat :)



Laxbollar rullade i gräslök.

Ägghalvor.



Sillsallad i den vackraste av skålar som jag ärvt efter min mamma och pappa (och gissa om jag verkligen saknade dem vid bordet....)






Och lammstek och sill så klart :) 


Och till efterrätt....






Foton: Aka privat.


V hade en himla trevlig påskmiddag trots att många i familjen var borta på grund av jobb och studier denna gång. Och jag tror nog att en och annan släkting som kikar in här har ett påskkort att vänta i veckan :) 


Nu - filmtajm!


Tjingeling aka

20 kommentarer:

  1. Trivsam påsk har ni haft men hur bär du dig åt för att maken ska ta tag i dammsugdaren????
    Din svärmor är vacker - som du säger varje gång du visar henne!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. GUDARS SKYMNING en sån massa GOD mat!!
    Och påskägget, ja, lite Picasso över det va?...
    Ha nu en fortsatt fin kväll!
    Påskpuss o kraaam!
    Judita
    Ps. Och du Pludiluttan, jag har ny adress:
    http://valkommen-hem.styledevie.se

    SvaraRadera
  3. En härlig Påsk med familj och släkt så roligt det är. Ibland många och ibland få sånt är livet det är bara att acceptera det.Hoppas ni har haft så fint väder som här.
    Önskar dig en fortsatt fin annandag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Ohh så trevligt och gott det verkar =D

    SvaraRadera
  5. Åh, vad mysigt att måla ägg och påsk kort. Vad fint påskkort din make gjort, kanon. Ni är ju ett bra team ni två, precis som det ska va!
    Det ser ju himla gott ut också, mmmm.
    I dag har det varit äggjakt och sen har maken varit ute i trädgården och fixat och jag har varit i huset och städat och nu ska snart maken laga lamm och en svensk väninna kommer över på middag.
    Synd att inte alla kunde komma på middag men så är det ibland. Men ni verkade ju ha haft det hur trevligt som helst med dem som kom.

    Kram bodil.

    SvaraRadera
  6. Så mysig påsk med att måla ägg o göra fina kort! Duktig han är mannen. Och bra med en man som städar här är det tvärtom jag städar och mannen lagar mat ;)
    Härliga bilder och mycket god mat hos er, kram Suss

    SvaraRadera
  7. Vilka sköna kort! Min sambo dammsög hallen i helgen för där var det katastrof, jag önskar att jag gått igenom hela huset, men vi får ta det någon dag när det regnar ... typ. Vi har gjort allt utom att städa i helgen tror jag.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  8. Mysigt! Jag känner lite saknad nu för vi brukar alltid fira påsken med familjen och nära. Går ingen nöd på oss här heller. Vilken mat du gör, så gott det ser ut. Ha det fortsatt fint i helgen. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  9. Här är det mannen som lagar mat och jag som städar, hihi....nää inte riktigt...jag brukar göra förrätten...och efterrätten ;)))....men jag städar alltid, hehe.......så god påskmat ni hade....vi var bortbjudna på lördagen...men resten av helgen har vi tagit det lugnt...idag har vi varit på torpet en sväng....tog lite kort till nästa inlägg...som kommer senare idag ;)).......
    Kraaaam bia

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga familjebilder! När livet är om bäst i gemenskap och vardag och fest. Så fint påskpyntat du gjort hemma också! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Easter is already done and to be honest i have fun looking for all the eggs and today it is back to work and back again on monitoring working hours this.

    SvaraRadera
  12. Verkar som ni haft det toppen! Jag förstår din svärmor, för jag hatar att rita och blir aldrig nöjd. Men jag tycker de såg coola ut!

    Mumsig mat såg det ut att vara också!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Och som vanligt känner man att man gärna hade varit den där släkten som var hos er och avsmakade alla härligheter :)

    SvaraRadera
  14. Vilken skön helg ni haft...och vad kreativiteten sprudlade vare sig det blev ett konstverk eller itne.

    Skönt att kunna dela på sysslorna, fast hemma hos oss är det tvärtom...jag städar, maken lagar mat

    SvaraRadera
  15. Vilket härligt påskfirande med god mat och nära och kära, precis så som det ska vara. Kram Åse

    SvaraRadera
  16. Vilken härlig påsk ni har haft med en massa god mat och trevligt sällskap. Hos oss är det jag som städar och maken lagar mat...man ska ju göra det man är bra på ;)

    Kram Pia

    SvaraRadera
  17. Vilket härligt inlägg! Så trivsamt ni ser ut att ha det. Och maten sedan, nämen nu dreglar jag här jag sitter. Oj så gott det ser ut!:)
    Kram

    SvaraRadera
  18. Underbar Påsk ni haft ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  19. Vilken härlig påsk det blev hemma hos er!

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  20. Så mysigt ni verkar ha haft det i påsk hela familjen. Himla god mat du gjort.. sitter här och blir lite hungrig nu:)
    Ha en fin helg.
    Kram Jennie

    SvaraRadera