torsdag 13 mars 2014

VÅRDUKNING I GRÖNA TONER





Grönt i dukningen hör våren till!



Vårdukning



Jag fick i uppdrag att sälja ett bord med stolar och fick tanken att det vore kul att duka "lite vår" på bordet inför försäljningen :) Sagt och gjort, jag plockade fram lite saker ur gömmorna och det här blev resultatet...



Josef Frank-inspirerade servetter hittar ni just nu Åhléns.  My cup of tea :)




Finaste gröna bägaren - från Gustavsbergs Porslinsfabrik, ett arvegods. Jag använder bägaren som såskopp.





Och min favvolampa numero ono flyttas runt i huset där den passar bäst för tillfället! Den mest perfekta lampan som verkligen förgyller inredningen. Design Per Söderberg.




De fina glastallrikarna har jag nyss köpt på second hand, just Love It! Och för inga pengar alls, perfekt!





Glasvas från Blomsterriket. Vinglas från Iittala. 




Pläden över stolsryggen går ton i ton med tingen på bordet och bidrar till att mjuka upp intrycket och göra det ombonat. 






Foton: Aka privat.


Jag tycker att bordet blev betydligt trevligare att fota med lite fina detaljer på inför försäljningen :) 


Tjing aka!

15 kommentarer:

  1. Jättesnyggt....jag gillar verkligen dina glastallrikar !!!
    Ha en fin morgondag och ha det bäst!!!
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  2. Fint du dukat! Och din lampa är så snygg.
    Lycka till med försäljningen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så fin dukning! Jag gillar inte grönt i inredningen men du har dukat med en lagom mängd så det gröna inte tar över.
    Önskar dig en riktigt fin vårhelg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Man wow vad fint du gjort! Med den presentationen måste ju försäljningen gå fin fint!

    Ha en fin helg!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Så fint och inbjudande! Är säker på att möblerna redan är sålda! Tallrikarna i glas är superläckra, ett fynd! Du har ögat, min vän!

    Ha en fin helg, trots lovat bakslag...
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Åh, du har en fingertoppskänla i det du gör. Stolarna skulle jag vilja ha. Men tyvärr är det är lite långt att hämta dom.
    Kramar Anita

    SvaraRadera
  7. Jättefina bilder
    ha en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  8. Det kommer att bli sålt fort!
    Mysig dukning, fina servetter och härliga glas tallrikar. Härliga fynd man kan göra på second hand, det är ju så roligt.
    Ha en fin helg!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  9. Bra idé ! Jätte fint är det också.
    Ha en skön lördag.

    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. ~ Riktigt vackert ~

    /Kram i vårsolen ...

    SvaraRadera
  11. Det måste ha gått plätt-lätt att sälja det bordet! Så klart att fler vill duka så där fint på det! Sköna vårfärger!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  12. Og det ble virkelig lekkert
    Nydelig pyntet

    SvaraRadera
  13. Härlig vårdukning :) kram Diana

    SvaraRadera
  14. Läckert! Kul att fynda så fina tallrikar :)
    Hoppas det blev en lyckad försäljning!

    Ha en fin dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  15. Härligt och vårigt! Man blir på gott humör :)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera