söndag 23 mars 2014

OMKLÄDD STOL TILL DET LANTLIGA KÖKET - ÅTERBRUK I INREDNINGEN





I förgrunden, den omklädda stolen, och på bordet i bakgrunden - hortensia i en koppargryta. Koppargrytan kan ni finna på vilken loppis som helst, den ska egentligen stå på ett underrede av smide, men jag har valt att endast använda själva krukan i min inredning. 




Återbruk i inredningen



Jamen ni märker ju själva vilken taskig uppdatering det är här inne hos mig! Pardon me, men ni vet... "livets framfart" gör sig påmint ibland... Bara att gilla läget och att följa vindarna när det blåser, inget annat att göra :)


Men här kommer i alla fall en liten uppdatering. Jag köpte en stol (med rosa klädsel) på loppis och huuuur poppis rosa än är just nu i inredningssammanhang så... njae... det var iiiinte vackert på denna snygging till stol kan jag säga! Så det fick istället bli en mörkgrå fuskpäls på stolen...



Och ni är ju flera om önskar renoveringsbilder så här kommer i alla fall en bild på maken in action :) Tyvärr glömde jag ta kort på stolen i sin rosa klädsel, but trust me, det var ingen vacker syn...



Och resultatet...








Foton: Aka privat.



Att blanda olika stolar i gammaldags charmig design kring ett helt vanligt ekbord (jag har förstått att många tröttnat på sina oljade ekmöbler) är ett enkelt sätt att förnya inredningen i köket :) Jag står helt klart ut med mitt ekbord ett tag till i denna tappning :)


Tjingeling aka
  

26 kommentarer:

  1. Så snyggt det blev...
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Oj! Jag är ju så svag för stolar, den här här ju kanon snygg. Om jag är avundsjuk? Jaaa.. Verkligen snyggt med fuskpäls. Vilka ben Suck!!! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Så jättefin stolen blev och skön att sitta på eller hur?! Må så gott kram Maria

    SvaraRadera
  4. Superfint! Du har en så fin helhet hos dig, du plockar upp färger som passar så bra ihop. Läckert med Hortensian i koppargrytan.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vilken fin stol du fyndat och fuskpälsen blev så fin på stolen. Du har så fint så!
    Vad fint med koppargrytan på bordet med blomman.
    Jag har några koppar grejor efter min far nere i källare nånstans, man kanske skulle leta upp dem.
    Tack för fina tipset!
    Saknar dina inlägg så man blir så glad när man ser att du har gjort ett nytt.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  6. Superfint!!! Och så smart att ta in koppargrytorna nu när trenden är inne, så fint!!

    Varm kram Milla

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar stol..... Vilka snygga ben o så läckert med päls på!!!!
    Ha en riktigt fin vecka
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag tycker det blev jättefint !!!....päls gillar jag, hihi....skulle vart kul att se stolen i rosa men , so what !!!....blev ju bra iaf....ha en fin kväll och morgondag ......Kramis bia

    SvaraRadera
  9. Snyggt! Jag har själv klätt om flera stolar och pallar med fuskpäls och jag är helnöjd.
    Att hinna med bloggen är inte lätt, jag hinner nästan aldrig så här års.
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  10. Kan tänka mig att det rimmade väldigt illa med rosa till den vackra stolen. Tur att du tog hand om den. Det blev ursnyggt. Vist är det så att de behövs inte alltid så mycket förändring för att det skall göra mycket stort intryck.
    Njut av våren som kommer och slit inte ut dig
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  11. Blev ju jätte fint när stolen blev omklädd.
    Jag hoppas du haft en bra helg och att nya veckan börjar och fortsätter bra.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  12. Fina stolar..
    Hoppas du haft en fin helg, fin vecka till dig. Kram

    SvaraRadera
  13. Vilken otroligt fin stol! Och så fin med fuskpäls! Vad duktig du är! =) Jag tycker det ser ut som att ekbordet står sig väldigt bra hos er, passar ihop med den andra varma känslan man känner i dina bilder :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  14. Fin den blev, duktig du är kram Diana

    SvaraRadera
  15. Återbruk gillas! Fina bilder!

    /Jenny

    SvaraRadera
  16. Vad fina stolarna blev, verkligen passande ditt kök

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  17. Återvinning gillas o det blev så läckert att sätta päls på den äldre ekstolen, förstår att det rosa inte var någon större hit. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  18. Finaste stolarna!!!! Jättefräsigt med pälsen på :) Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Så fint! Kul när man kan förändra med enkla medel. Återbruk när det är som bäst ja:)
    Kram

    SvaraRadera
  20. Tjusigt! Ibland krävs det inte raketforskning för att förnya och göra det fint! :)
    kram

    SvaraRadera
  21. Så fint Aka kram Sofia

    SvaraRadera
  22. Så fantastiskt fint! Du är så grymt kreativ! Kramen!

    SvaraRadera
  23. Kikar in för att önska dej trevlig helg , fina bloggvän!
    Må så gott!
    Kram bia

    SvaraRadera