onsdag 12 februari 2014

SVÄNGT SKRIVBORD TILL TONÅRSRUMMET - ATT MÖBLERA I HÖRN




Den svängda modellenskrivbordet blev en hit i rummet. Och att ställa ut skrivbordet en bit ut i rummet, istället för att trycka in det mot väggen, gjorde också mycket för intrycket.




Skrivbord med svängd form



Det har ju blivit ett och annat inlägg från yngsta dotterns rum senaste tiden och här kommer faktiskt fler foton därifrån. Jag har ju berättat lite kryptiskt att jag haft ett projekt på gång i rummet och det var - byte av skrivbord :) Det förra skrivbordet var litet, opraktiskt och kantigt. Dottern önskade sig mer yta - och jag önskade mig ett svängt skrivbord till rummet :) Så här blev resultatet...




   







Jag planterade om blommor ur en julgrupp och ställde dem som dekoration på skrivbordet. 


Foton: Aka privat.


Återstår en del fix med kablar sedan är det klart. Dottern blev helnöjd och jag med :) Om jag får tipsa om något i inredningen så är det att mixa kontraster i möbleringen, kantigt soffbord möter ovalt skrivbord. 


Att ställa möbler i hörn riskerar att ge ett övermöblerat intryck men det tycker jag att man kommer ifrån genom att ställa ut möblerna en bit ut i rummet och genom att välja "luftiga" möbler som inte gömmer/täcker golvet och väggarna. Ok, det blir lite mindre praktiskt utan lådor - men ger sååå mycket luftigare känsla :)


Och vart hamnade då det gamla skrivbordet? Återkommer om det :) 


Tjingeling aka

27 kommentarer:

  1. Men så himla fint det blev! Jag kan bara hålla med dig. Att mjuka upp det kantiga med rundade former är toppen. Ibland får man ge avkast på praktiskt tyvärr. Lådor samlar bara saker ändå som man kanske inte egentligen behöver. Fint som bara den ... Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt! Det passar ju helt perfekt där. Förstår att dottern blev nöjd. Så fint och mysigt rum.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Du blandar ju även stilar, stilrent vitt skrivbord med träbrun stol, riktigt snyggt!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Men vad fint det blev ;)))....och tummen upp för den fina stolen som bryter av mot det vita ;))...en "hit" tycker jag ;)...ha det gott min vän;)
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Jätte fint med skrivbordet och ja vad säger man ditt hem är alltid lika fint på alla bilder
    Ha en fin kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Nämen, så himla fint och luftigt som du skriver. Du är himla duktig du :)
    Så himla mysigt hon har det, kan tänka mig att hon trivs.
    Ja, vart hamnade det gamla skrivbordet då? Nu blir man ju nyfiken i en strut, haha
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Vad fint det blev! Perfekt med ett svängt skrivbord och bättre att placera en bit ifrån väggen. Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Jag föreställer mig hur det skulle se ut med ett kantigt skrivbord och det skulle inte se trevligt ut alls, detta ger ett mjukt och luftigt intryck. Du är fantastisk och du öppnar upp mina ögon för så mycket när det gäller inredning. Tummen upp för dig!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  9. Blev snyggt det där! Bra att alla är nöjda. :)

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Blev nästan lite orolig att det vare ett sånt där hemskt IKEA bord i hörnet. Jag borde ha vetet bättre när det gäller dig. hihi Det här var ju ett otroligt vackert hörn med det smäckra bordet Förstår helt att dottern är nöjd.
    Ha en fin alla hjärtans dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  11. Så fint! Du är så himla duktig!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  12. Du fixar i tonårsrummet och jag i barnkammaren hihihi. Jag gillar hur du placerade skrivbordet, blev jättefint.
    Ha en fin alla hjärtans dag vännen. Kram

    SvaraRadera
  13. Verkligen ett fint rum och som du säger luftigt och härligt! Önskar en fin alla hjärtans dag! Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Ha en härlig alla hjärtans dag, fina bloggvän ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  15. Det blev verkligen en hit i rummet, och så spännande och se vad du hittar på med det gamla skrivbordet! Ha en fin alla Hjärtansdag, kram Niina

    SvaraRadera
  16. Det blev verkligen fint i rummet! Superbra med ett svängt bord!

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  17. Vilket fint rum din dotter har, hon måste vara helnöjd. Bordet var ju både snyggt och praktiskt med sin svängda form

    Hjärta till dig idag!!

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  18. Super supersnyggt!!!! En fin dag till dig :) Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Gudars va fint!!
    Gillar skrivbordet, de passade som ett smäck där!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  20. SUPERFINT Aka kram och Happy Valentines! kram Sofia

    SvaraRadera
  21. Förstår att ni är jätte nöjda, är ju såå snyggt.
    Ha det gott !

    Kram Pia

    SvaraRadera
  22. Men så fint det blev!!! Min 16-åriga son vill ha lite nytt i sitt rum, gärna en soffa . Men rummet är bara drygt 9kvm så det blir en utmaning. Kram på dej

    SvaraRadera
  23. Oh, så fint det blev! Jättesnyggt och luftigt med det svängda skrivbordet.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  24. Hej, var hittar man det fina skrivbordet din dotter har? Letar runt... Tack för härlig inspiration! /Lina

    SvaraRadera