söndag 2 februari 2014

LANTLIGT TONÅRSRUM


















Foton: Aka privat.


Här i dotterns rum har det skett lite förändringar, något har tillkommit, som inte syns på bilderna ovan :) Lovar att återkomma om det :) 


Och i samband med att jag pysslat med "det nya" i rummet passade jag på att ta lite bilder från denna del av huset som jag faktiskt inte visat så mycket av tidigare. Rummet har totalrenoverats från grunden av mig och maken och jag tycker att vi fick till ett mysigt tonårsrum med en lantlig prägel - just like I want It :)


Tavla: Gjord av mig och maken av gamla tidningar vi funnit i väggarna under renoveringen av rummet. 
Kuddar & matta: Gudrun Sjödén.


Tjingeling aka

25 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt fint rum dottern fått! Roligt att göra en tavla av tidningarna ni hittade, den idén ska jag lägga på minnet. Om mannen får bestämma så blir det inte flera gamla hus att renovera, men man ska aldrig säga aldrig. Själv letar jag lite i smyg efter en gammal prästgård.
    kram M.E

    SvaraRadera
  2. Så fint dottern har fått det...ljust och fräscht ;)....och kaminen är ju bara sååå härlig ;))....ha det gott min vän!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  3. Härlig lantlig feeling! Ja det där med gamla tidningar i väggar är spännande. Jag har också gjort tavlor... Mysigt soff-häng där. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Så fint! Och GOLVLAMPAN!!! Fantastisk! En sådan vill jag också ha! Ha en fin kväll. Kramis

    SvaraRadera
  5. Du kan du, det blev ju så mysigt med kaminen och allt. Kul att ta vara på sånt an hittar under reparationen till tavlan.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Men ååå så mysigt!!:)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  7. Jättemysigt!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  8. Jag bara njuter av hur fint ni har det i hela huset, är nu nyfiken på vad som tillkommit i dotterns rum!
    Ha en fin vecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  9. God morgon :)
    Så snyggt, där skulle jag kunna flytta in. Du har verkligen fått till den lantliga känslan <3 kram på dig

    SvaraRadera
  10. Verkligen mysigt! Där skulle jag gärna också husera :-).

    Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Så jätte jätte fint! Ha en skön måndag! Kram Mimmi

    SvaraRadera
  12. Jättemysigt♥ Och trä golv tycker jag är så fint :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  13. Mysigt kryp in! Men mina ögon föll mest på ert golv, så vackert och fin färg.
    Tack för snälla kommentaren om pelikanfotot. Jo jag är rätt nöjd med det också. Snacka om att ha tätt mellan ögonen!! Funderar på att eventuellt sätta det på väggen någonstanns i huset.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Så fint!!! Underbar kamin :) En fin dag till dig. Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Vad mysigt! Himla söt kamin och de blåblommiga kuddarna gillar jag jättemycket!

    /Jenny

    SvaraRadera
  16. Sååå fint ni gjort, ni har sån känsla för att få till det i allt ni gör i ert vackra hem!!

    Hoppas veckan börjat bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  17. Hej hej!
    å vilket fint rum..;)
    Men duuu jag tror jag dog en liten smula!!
    vilket ställe ni bor på!! Ett riktigt paradis och min och makens högsta dröm. en egen strand där man kan sitta på bryggan på kvällarna o bara njuta.. snacka om vardagslyx!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  18. Dotterns rum är ju hur mysigt som helst och kaminen är ju helt underbar, my god.
    Jag har riktigt gamla tidningar här som vi hittat i väggar och golv. Kanske man skulle göra en tavla av det. Tack för tipset.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  19. Vilket fint rum med en enkel lantlig charm. Gillas!!

    kram Kajsa

    SvaraRadera
  20. Min vän va snyggt det blev. Precis den rätta känslan. Grattis till ett super fint rum :)
    Ha de nu så bra kram från Maria

    SvaraRadera
  21. Hej Aka!
    Åh vad snyggt ni gjort! Vår Tindra som fyller tonåring i år ska få sitt rum omgjort så småningom, funderar på en sån där garderob från IKEA som skymtar där på bilden. Mysigt med en kamin på rummet:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  22. Ljust och fräscht, i like it! Älskar golvet i rummet. Där lever dottern som en liten prinsessa! Ha en fin fortsättning på veckan. Kram Niina

    SvaraRadera

  23. Yes du får gärna köpa parfymen!
    Maila mig på houseofadela@live.se :)
    Kram!

    SvaraRadera
  24. Första besöket hos dig. Så fantastiskt fint ni bor med utsikten över sjön och i en bygdegård inbillar jag mig att det finn gott om plats. Det är alltid ett problem här nämligen.
    Tonårsrummet mycket smakfullt, ljust och ombonad, kaminen kanon!

    Allt gott

    SvaraRadera
  25. ~ Snyggt riktigt snyggt ~

    /Kram

    SvaraRadera